به گزارش خبرنگار بین الملل پارس، حال وضعیت اقتصادی منطقه یورو این روزها خوب نیست و سیاست های تزریقی وام های مختلف به کشورهای در حال فروپاشی هم نتوانسته کار خاصی از پیش ببرد.

آلمان که یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی دنیا محسوب می شود امروز با مشکلات عدیده ای مواجه شده و از این روز صدر اعظم آلمان تحت فشارهای مختلف داخلی قرار گرفته است.

در روزهای گذشته اعتراضات گسترده ای از سوی پستچی های آلمانی انجام شد و معترضان به وضعیت بد اقتصادی و پایین بودن حقوق های دریافتی و وجود تبعیض اعتراضات گسترده ای داشتند.

حتی خبرهای نا امید کننده ای از سوی شرکت خودرو سازی اُپل که آوازه ای برای خود در دنیا دارد شنیده می شود و حاکی از این است که مشکلات اقتصادی باعث تعطیلی این کارخانه در سال آینده خواهد شد.

تعطیلی یکی از غول های خودروسازی دنیا و آلمان بدون شک اقتصاد این کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد و در آینده آلمان را باید به عنوان یکی از مغروضان اصلی حوزه یورو قلمداد کرد.

بلغارستان هم که فقیرترین کشور حوزه یورو محسوب می شود هم این روزها اوضاع خوبی ندارد و مردم همچنان در فشارهای مختلف اقتصادی تاب و توان خود برای مقابله با این بحران را از دست داده اند.

آینده پیش روی بلغارستان هم نشان می دهد که وضعیت حوزه یورو در آینده نزدیک تلاطم بسیاری دارد.

قبرس به عنوان پاشنه آشیل منطقه یورو محسوب می شود

کشور کوچک قبرس در ماه های اخیر یکی از اصلی ترین قسمت های منطقه یورو بوده است. با وجود اعطای کمک های مالی که از سوی صندوق بین المللی پول انجام شده باز هم این کشور وارد بحران های اقتصادی جدیدی شده است.

تشدید بحران های اقتصادی در قبرس به گونه ای بود که مالیاتهای سنگین ۴۰ درصدی برای حسابهای بانکی بالای ۱۰۰ هزار یورو بی اعتمادی مردم نسبت به بانکها را به وجود آورد. مردم هم با هجوم به بانکها سرمایه های خود را خارج کرده و گردش سرمایه را در این کشور مسدود کرده اند.

حال قبرس در شرایط بحرانی شدید مانند یونان تبدیل شده و یورو نشینان آینده خوبی را برای قبرس متصور نیستند.

از طرفی هم یونان یک کشور بحران زده محسوب می شود. مشکلاتی که یونان برای این منطقه به وجود آورد مطمئنا هیچ کشوری در این منطقه نداشته است. این کشور هم در سالهای اخیر یکی از خبرسازترین کشورهای اروپا بوده است.

در برخی زمان ها فشارهای یونان بر منطقه یورو تا حدی پیش رفته که حتی اتحادیه اروپا تصمیم به جداسازی این کشور از حوزه یورو را هم داشته اما تاکنون این امر میسر نشده است.

ادامه دار بودن وضعیت بد اقتصادی در کشورهای حوزه یورو بدون شک دورنمای خوبی از این منطقه به نمایش نخواهد گذاشت.

شاید در بحرانی ترین شرایط اتحادیه اروپا تصمیم به کوچک سازی کشورهای این منطقه بگیرد و کشورهایی که دچار مشکلات عدیده اقتصادی هستند را از لیست حوزه یورو خارج کند.