فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به وضعیت قیمت تخم مرغ اظهارداشت:متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 500 تومان است که در مقایسه با هفته گذشته 300 تومان کاهش را نشان می دهد.

 

 

وی ادامه داد:مازاد تولید و توقف صادرات به عراق به سبب عدم رقابت با سایر رقبا و فراهم نشدن شرایط لازم از سوی دولت برای پرداخت یارانه کاهش قیمت در بازار را رقم زده است.

 

طلاکش تصریح کرد: همه ساله از نیمه دوم مرداد ماه تقاضای صنایع کیک و کلوچه سازی برای مصرف تخم مرغ  به سبب بازگشایی مدارس افزایش می یافت که متاسفانه در شرایط فعلی به سبب کاهش تولید این صنایع تقاضا برای تخم مرغ قابل توجه نبوده است.

 

دبیر کل پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در خصوص قیمت تمام شده این محصول بیان کرد: براساس آخرین قیمت تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی هر کیلو تخم مرغ با احتساب 10 درصد سود مرغدار 4 هزار و 200 تومان باید باشد که این امر بیانگر زیان 700 تومانی تولید کنندگان در هر کیلو است.

 

وی با اشاره به روند صادرات تخم مرغ عنوان کرد: صادرات تخم مرغ به عراق نزدیک صفر است چرا که هر هفته تنها 50 الی 60 تن تخم مرغ صادر می شود که این رقم قابل توجهی نیست.

 

طلاکش در خصوص پیش بینی وضعیت قیمت تخم‌مرغ اظهار داشت: در صورت افزایش تقاضا از سوی صنایع کیک و کلوچه و صادرات نهایت قیمت تخم مرغ به همان مرز 3 هزار و 800 تومان هفته گذشته خواهد رسید.