به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، علیرضا غریبی امروز در یک نشست خبری در نمایشگاه بین المللی نفت، با اشاره به خطوط لوله گاز در دست احداث گفت: خط لوله ششم سراسری تا اهواز احداث شده است و ادامه این خط از اهواز تا دهگلان به طول ۶۰۰ کیلومتر لوله گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: از این خط لوله قرار است ۲۲۰ کیلومتر انشعاب به قطر ۴۸ اینچ تا مرز عراق کشیده شود که با احداث ۱۰۰ کیلومتر از این انشعاب گاز به مرز عراق می رسد و می توانیم در نیمه اول سال جاری با تزریق روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز این خط را مورد بهره برداری قراردهیم.

وی تصریح کرد: خط هفتم سراسری نیز که از عسلویه تا ایرانشهر احداث شده است، هم اکنون به نزدیکی مرز پاکستان رسیده و با اتمام این خط در خاک پاکستان می توان گاز را به این کشور صادر کرد.

غریبی اظهار داشت: خط لوله یازدهم سراسری قرار است گاز را از عسلویه تا کویر مرکزی ایران انتقال داده و سپس و به دامغان کشیده شود.

وی گفت: با اتمام این خط می توان گفت، اگر مشکلی در گاز وارداتی از ترکمنستان ایجاد شد، گاز در شمال کشور قطع و یا با افت فشار مواجه نمی شود.

غریبی در پایان تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۵۰۰۰ کیلومتر لوله گذاری انتقال گاز شود که برای اتمام این میزان لوله گذاری به ۲۳ میلیارد دلار بودجه نیاز است.