سید حسن حسینی در پاسخ به سوالی درباره احتمال دو نرخی بودن بنزین گفت: بنزین باید تک نرخی باشد و با عرضه دو نرخی سوخت مخالف هستم چرا که همیشه در این موارد با فساد و تخلفهایی رو‌به رو بوده‌ایم.

وی افزود، البته این تک نرخی شدن به معنای حذف کارت سوخت نیست. کارت سوخت یک سامانه کنترل کننده است که تا به حال هزینه‌های سنگینی نیز برای آن صرف شده است.

حسینی تصریح کرد، از طریق کارت سوخت هم دولت می‌تواند میزان و پراکندگی مصرف را کنترل کند  و هم از بحث قاچاق پیشگری کند. در هر زمان هم که دچار بحران کمبود سوخت بشویم، این سامانه به کمک ما می‌آید و سهمیه بندی و جیره‌بندی را مشخص می‌کند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: البته سوخت باید تک نرخی باشد، حتی قیمت سوخت باید به قیمتهای اصلی نزدیک شود به عبارتی قیمت آن افزایش یابد چرا که همین رویکرد به عدالت نزدیکتر است. البته باید توجه داشت  درآمد حاصل از این افزایش نرخ سوخت در آن جایگاهی که قانون گذار مشخص کرده است، مثل حوزه تولید صرف شود.

وی افزود، دراین باره در سالیان گذشته به قانون عمل نشد  ولی دراین بازه با افزایش نرخ سوخت می‌بایست منابع حاصل از این افزایش قیمت به مصارف تعیین شده برسد.

حسینی ادامه داد، نرخ سوخت نباید دو نرخی باشد، هر چیزی که دو نرخی باشد و در سطح خرد دولت برای آن یارانه در نظر بگیرد،  فساد آور است مگر آنکه آن مورد در سطح کلان و در اختیار و انحصار خود دولت باشد. در زمان جنگ دولت برای مواد مصرفی یارانه پرداخت می‌کرد اما در شرایط عادی همین کار فساد آور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به تک نرخی شدن  ارز گفت:‌ همین موضوع تک نرخی شدن نیز به از بین رفتن فساد و رانت در عرضه ارز کمک می‌کند و می‌تواند مفید باشد. همین که اعلام شد بانکها نیز به سیستم خرید و فروش ارز می‌توانند ورود داشته باشند یک اقدام مثبت است که می‌تواند به تک نرخی شدن ارز و افزایش رقابت در بازار ارز کمک کند.