بهمن عبداللهی با بیان اینکه تعاونی های مسکن نقش موثری در توسعه مسکن داشته اند گفت: صنعت ساختمان از محوری ترین بخش های اقتصادی است و سهم این بخش در اقتصاد کشور بیش از 30 درصد است.

 وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش ساختمان موتور رشد و فعالیت سایر بخش ها است افزود: در سال های آینده کشور نیازمند حدود 90 هزار واحد برای متقاضیان خانه اولی است. در صورتی که بافت های فرسوده و نیاز انباشت بازار کار در نظر گرفته شود حدود یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی نیاز داریم.

 رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه هم اکنون 25 درصد تعاونی های در بخش مسکن فعالیت دارند گفت: با توجه به حجم کار، اتاق تعاون خود را مکلف به حمایت از این بخش می داند تا با برگزاری نمایشگاه های مختلف سبب توسعه این صنعت در کشور شود و با آوردن فناوری روز به کشور کیفیت ساخت و ساز را افزایش دهد.

 وی سهم هزینه مسکن در سبد خانوار را حائز اهمیت دانست و گفت: در شرایط کنونی سهم مسکن در سبد هزینه ای خانوار حدود 40 درصد است و این رقم در شهرهای بزرگ به بیش از 70 درصد می رسد که ارزان سازی در قالب الگوی مصرف کمک بزرگی به کاهش هزینه های مسکن خانوار خواهد بود.

ظهر امروز «ادواردو لوپز» سفیر اسپانیا در ایران در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در دیدار با بهمن عبداللهی؛ رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به وجود شرکت‌های توانمند تجاری در کشور اسپانیا گفت: اسپانیا آمادگی دارد تا در زمینه تجاری و اقتصادی از طریق شرکت‌های بزرگی که در حوزه‌های مشاوره، شیمیایی و ساختمان دارد، با ایران همکاری‌های مشترکی را داشته باشد.

همچنین بهمن عبداللهی؛ رئیس اتاق تعاون ایران نیز با استقبال از حضور سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های خارجی در اقتصاد ایران و همچنین فعالیت‌های جدید بخش تعاون در این عرصه گفت: شرکت‌های تعاونی ایران آماده مذاکره و همکاری با شرکت‌های خارجی هستند.

در عین حال برخی هیأت‌های تجاری نیز از کشورهای افغانستان، عراق، لبنان و ترکیه نیز با رئیس اتاق تعاون ایران دیدار و در زمینه لزوم توسعه مناسبات اقتصادی و فعالیت‌های تجاری بین این کشورها و ایران صحبت کردند.