با عبور فصل تابستان از نیمه اما جهش مصرف برق در کشور کماکان ادامه دارد به طوری‌که برای چهارمین روز متوالی از ابتدای هفته جاری تاکنون پیک مصرف برق ایران به بیش از ۵۰ هزار مگاوات رسیده است.

مدیریت شبکه برق ایران امروز، اعلام کرد: روز گذشته سه شنبه ۱۹ مرداد ماه در ساعت ۱۴:۱۵ بعد از ظهر برای چهارمین بار متوالی در هفته جاری پیک مصرف برق ایران به بیش از ۵۰ هزار و سه مگاوات رسید.

از این رو بالاترین پیک شبانه مصرف برق کشور هم در ساعت ۲۱:۲۸ و به میزان ۴۹ هزار و ۴۸۶ مگاوات رسیده با این وجود ذخیره برق کشور کماکان در محدوده ایمنی قرار دارد به طوری‌که در ساعات پیک مصرف بعد از ظهر به یک هزار و ۷۰۹ مگاوات و در ساعات پیک شبانه به یکهزار و ۸۴۶ مگاوات رسیده است.

از سوی دیگر حجم واردات برق ایران کماکان بالا بوده و روز گذشته  با وجود صادرات یک هزار و ۲۶۵ مگاوات، حدود ۵۶۲ مگاوات برق وارد کشور شده است.

در همین حال هر چند تراز تجارت برق ایران کماکان مثبت بوده که روز گذشته کل مبادلات برق ایران به یک هزار و ۸۲۷ مگاوات رسیده است. نکته قابل توجه درباره روند صادرات برق ایران این است که از ابتدای هفته جاری هم روند صادرات برق کشور نزولی بوده به طوری که حجم صادرات برق ایران روز گذشته در مقایسه با اول هفته کاهشی حدود ۲۰۰ مگاواتی و در مقایسه با خرداد ماه امسال کاهشی حدود ۵۰۰ مگاواتی را تجربه می کند.

متوسط پیک مصرف برق صنایع کشور هم روز گذشته به سه هزار و ۶۹۸ مگاوات رسید که در مقایسه با اول هفته افزایشی حدود ۶۰۰ مگاواتی داشته است.