شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: شاهدایی به منظور بررسی دقیق تر حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بیستون عازم منطقه شد.

حجت الله جهانبخشی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمانشاه اعلام کرد، از حدود ساعت 15 عصر امروز بود که با انفجار مخزن 504 حاوی سوخت لایک، پتروشیمی بیستون کرمانشاه دچار آتش سوزی شد.

بر اساس گزارشهای رسیده گروههای مختلف امدادی و آتش نشان از شهرستانهای استان و همچنین از استانهای همجوار برای مهار این آتش سوزی به پتروشیمی بیستون کرمانشاه اعزام شده اند.

هم اکنون بیش از 30 گروه آتش نشان برای مهار آتش سوزی و جلوگیری از سرایت آتش به هشت مخزن اطراف مخزن حادثه دیده و نیز پیشگیری از انفجارهای ثانویه تلاش می کنند.

شبکه اطلاع رسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم اعلام کرد: آتش مخزن مجتمع پتروشیمی بیستون کرمانشاه تحت کنترل است. براساس بررسی‌های اولیه علت آتش سوزی یکی از مخازن پتروشیمی بیستون، به علت الکتریسیته ساکن داخل مخزن بوده است.

مجتمع پتروشیمی بیستون در شمال شــرقی شهر کـرمانشاه و در زمینـی به مساحت 63 هکتــار واقــع شده است که تعداد 500 نفر از نیروهای متخصص و غیر متخصص در آن شاغل هستند . سرمایه گذاری ارزی این شرکت 113 میلیون یورو ، بعلاوه 817 میلیارد ریال است .خـــوراک این شرکت ، نفت سفید و بنزن است که نفت سفید آن به میزان 386 هزارتـن در سـال از پالایشگاه های کرمانشـاه و آبادان و بنزن به مقدار 19 هزارتـن در سال از سایـر مجتمع های پتروشیمی کشور تأمین خواهد شد. تولیدات نهایی این شرکت در سال عبارت است از : L.A.B   آلکیل بنزن خطیH.A.B   ،آلکیـلات سنگین و نرمال پارافین  است.