ولی‌الله سیف امشب در  حاشیه نهمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حقوق نجومی که مدیران عامل بانک‌ها دریافت می‌کنند با مجامع آنها ارتباط داشته و به بانک مرکزی ربطی ندارد.

وی تصریح کرد: اما دولت به شدت در این حوزه حساس بوده و هر گونه اقدام غیر اصولی حتی در بستر مجاز با مخالفت و برخورد مواجه می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مصوبات شفاف‌کننده‌ای برای برخورد با حقوق‌های نجومی ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: برخورد در این زمینه قطعاً جدی است.

سیف در ارتباط با پرونده مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: این پرونده در دست قوه قضائیه و دستگاه قضایی بوده و دستوراتی برای بازرسی به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

وی ادامه دارد: سال 95 از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار بوده و از همان ابتدای سال رسیدگی به صنایع کوچک و متوسط به عنوان یک اولویت به مدیران عامل بانک‌ها اعلام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با طرح اصلاح بانکی بیان کرد: این طرح در هیئت وزیران مصوب شده و به بانک‌ها مبانی اصلی و وظیفه‌ای آن در 3 محور ابلاغ شده است.

سیف افزود: این 3 محور افزایش سرمایه بانک‌های دولتی از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی از طریق بانک مرکزی و پرداخت بدهی‌های دولت از طریق وزارت اقتصاد و دارایی به بانک‌ها با روش فروش اوراق مشارکت است.

وی ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز را یکی از اصول بسیار مهم برای پیشبرد اهداف نظام بانکی دانست و بیان کرد: ساماندهی این مؤسسات به عنوان یکی از دستور کارهای اصلی بانک مرکزی است.