طبق آمار گمرگ جمهوری اسلامی ایران در خرداد ماه سال جاری 17 دستگاه سواری بنز وارد کشور شده، که از این تعداد بیشترین آمار واردات مربوط به E250مدل بوده است؛ البته در بین این خودروها یک دستگاه مرسدس مدل E200 نیز وجود دارد.

گفتنی است که ارزش ریالی این خودروها چیزی حدود 35 میلیارد ریال(34.702.950.732) و معادل یک میلیون دلار(1.182.338) است.

خودروهای فوق در اروپا بین 65 تا 75هزار دلار قیمت گذاری می شود که (با احتساب نرخ دلار  3500 تومان) چیزی حدود 260 میلیون تومان تمام می شود؛ این درحالی است که اتومبیل های وارد شده در بازار با توجه به آپشن های مختلف از 430 تا 565 میلیون تومان به فروش می رسد.

لازم به ذکر است که این مرسدس ها از دو کشور آلمان و امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

***ارزانترین مدل مرسدس بنز لوکس ترین در بین ایرانی ها

مرسدس بنز کلاس E جزء کلاس های نسبتا ارزان و اقتصادی این کمپانی است اما در کشور ما در زمره لوکس ترین هاست؛ از ویژگی های فنی این خودروی آلمانی می توان به موتور 4 سیلندری که با استفاده از گیربکس هفت دنده تیپ ترونیک حجم 1991 سی سی خودرو را به چرخ ها منتقل می کند، اشاره کرد که صفر تا صد کیلومتر را در 7.4 ثانیه طی می کند .

از مشخصات این مدل مرسدس بنز که این روزها از محبوبیت خاصی میان ایرانیان برخوردار شده می توان به کروزکنترل،سنسور باران، پرده عقب، سقف پاناروما، سیستم کمکی پارک، مانیتور پشت سر، شش عدد رادار، گرم و سرد کن صندلی، کولر عقب دیجیتال، تنظیم ارتفاع، و تریم چوب بلوط داخل خودرو اشاره کرد.

نمای داخلی:

محبوبیت سری E مرسدس بنز در کشور/لوکس با قیمت مناسب

نمای پشتی:

محبوبیت سری E مرسدس بنز در کشور/لوکس با قیمت مناسب