به گزارش پارس سید محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایشی که امروز سه شنبه ۲۷ فروردین ماه به مناسبت افتتاحیه نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد، با ارایه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در دولت دهم گفت: این نمایشگاه به این منظور برپا شده است تا گزارشی اجمالی از حضور فعال نویسندگان، شاعران و هنرمندان در دولت دهم ارایه و مشخص شود که چه گام هایی برداشته شده و این اقدامات چه ره توشه ای برای آیندگان خواهد بود.

وی با اشاره به بعضی از این اقدام ها گفت: ما در نوروز شاهد اعزام ۳۰ گروه به کشورهای جهان و ۱۵ هفته فرهنگی بودیم که شامل مجموعه ای از اقدامات فرهنگی هنری و رایزنی های فرهنگی در کشورهای همسایه می شد.

حسینی ادامه داد: اتاق ایران و اتاق اسلام شناسی و فعالیت های قرآنی در کشورهای مختلف گسترش پیدا کرد و در دولت دهم بعضی از اقدامات مثل شکل گیری سازمان سینمایی کشور یا معاونت قرآن و عترت و یا همچنین بنیاد ملی مد و لباس و ادبیات داستانی برای اولین بار انجام شد.

وی همچنین از تکریم و بزرگداشت شاعران و برنامه های متعدد آیینی در دولت دهم یاد کرد و گفت: در این دوران اهتمام زیادی به مسایل رفاهی و فرهنگی هنرمندان کشور شد مثلاً سال ۸۹ بیمه تکمیلی ۵ هزار نفر به سرانجام رسید که این رقم در سال ۹۰ به ۱۵ هزار و در سال ۹۱ به ۲۵ هزار نفر رسید.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در کمتر بخشی شاهد رکود و ایستایی بودیم، اظهار کرد: در این نمایشگاه نمی توان حجم همه اقداماتی را که هنرمندان در این عرصه انجام دادند، نشان داد.

این مقام فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نمی توان شور و نشاط و حجم این اقدامات را کتمان کرد گفت: بعضی می گویند این آمار کم نیست اما برای ما بیشتر از کمیت آمار این مدنظر بوده است که دستاوردها بر فرهنگ اصیل و غنی اسلامی و ایمانی ما مبتنی باشد البته کار هنری حتماً باید جاذبه های خودش را داشته باشد تا تاثیرگذار باشد.

حسینی با اشاره به شعار" حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" در سال ۹۲ عنوان کرد: اهل فرهنگ و هنر باید تلاش کند تا همه مردم به روحیه شجاعت، غیرت، فداکاری و انقلابی روی آورند تا وحدت و همبستگی در میان مردم زنده شود و بتوانیم موانع را از سر راه برداریم.

در این نمایشگاه غرفه هایی از یادمان شهدا، تمام معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان فرهنگ و ارتباطات، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و غرفه های دیگری حضور داشتند و وزیر ارشاد در پایان سخنرانی از این غرفه ها بازدید کرد.

در این مراسم گزیده ای از سخنان رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به صورت کلیپ پخش شد و قطعه ای از تئاتر" میاندار باران" که هر شب ساعت ۲۰ در تالار وحدت روی صحنه می رود، اجرا شد.

این نمایشگاه که افتتاحیه آن امروز سه شنبه ۲۷ فروردین ماه تا ۴ اردیبهشت ادامه دارد.