به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود در خصوص بازار نفت اعلام کرد: نفت برنت حدود ۱۰۶ دلار در هر بشکه و نفت سبک آمریکا حدود ۹۴ دلار در هر بشکه معامله شده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا این فشار نزولی عمدتا به دلیل تقاضای ضعیف نفت و هم چنین مرمت و بازسازی فصلی پالایشگاه های نفت بوده است.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود که به بررسی بازار جهانی نفت و هم چنین پیش بینی عرضه و تقاضا در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده می پردازد، پیش بینی کرد که رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۳ با کمی تغییر ۷۹۵ هزار بشکه در روز خواهد بود و تقاضای نفت در کشور های عضو سازما همکاری و توسعه ی اقتصادی ۴۸۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که تا حدودی رشد آن در خارج از این سازمان را جبران خواهد کرد.

آژانس بین المللی انرژی تقاضای نفت در خارج از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز پیش بینی کرد.

این سازمان همچنین اعلام کرد: تقاضا در بین اعضای اروپایی این سازمان به میزان ۳۴۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

آمار آژانس بین المللی انرژی هم چنین نشان می دهد: عرضه ی جهانی نفت در ماه مارس به دلیل کاهش تولید اوپک۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

هم چنین عرضه ی کشور های غیر عضو اوپک به طور متوسط در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ حدود ۵۴ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته ۶۵۰ هزار بشکه افزایش یافته اما نسبت به سه ماهه قبلی ۲۴۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

براساس این گزارش، انتظار می رود همزمان با از سرگیری صادرات سودان جنوبی و دیگر کشورها، تولید غیرعضو اوپک برای کل سال یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسد.