به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس عادل مصدقی در حاشیه بازدید از پروژه های مسکن مهر استان به پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل گفت: این واحدها در شهرهای بالاتر و کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و بافت های فرسوده احداث شده اند که همزمان با دیگر پروژه های بزرگ استان در سفر ریاست جمهوری به بهره برداری می رسند.

 


به گفته وی، این واحدها به طور همزمان در سایت مسکن مهر شهر سرخنکلاته که پروژه ای ۲۵۶ واحدی در دو طبقه ویلایی احداث شده، افتتاح می شوند.
مصدقی با اشاره به اینکه این واحدها در قالب های سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی بنا شده اند، توضیح داد: برای سنتی سازها ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ هفت درصد در گرگان مرکز استان و چهار درصد در شهرهای دیگر، برای نیمه صنعتی ها ۲۲ میلیون تومان و برای صنعتی سازها ۲۵ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی از محل اعتبارات بانک مسکن تسهیلات اعطا شده است.


سرپرست راه و شهرسازی گلستان اظهارداشت: این پروژه ها در قالب شرکت های تعاونی، پیمانکاران و خودمالکین ساخته شده اند که با افتتاح آنها شاهد خانه دار شدن اقشار زیادی از هم استانی ها خواهیم بود.
مصدقی در پایان خاطر نشان کرد: همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان گلستان پروژه های دیگر این بخش نظیر راه آهن گرگان- اینچه برون، بزرگراه گرگان- آزادشهر و جاده ویژه جنگل گلستان نیز در مجموع به طول ۸۰ کیلومتر به بهره برداری می رسند.