افشین روشن میلانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در جمع کشاورزان شهرستان اسکو با بیان این مطلب گفت: مشترکین کشاورزی، با برنامه‌ریزی صحیح برای آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی و نیز خاموش کردن پمپ آب چاه‌های کشاورزی از ساعت 11 الی 15 در طول ماه، ضمن بخشودگی کامل بهای انرژی مصرفی در 20 ساعت دیگر شبانه روز، مشمول دریافت پاداش نیز خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای حفاظت از منابع آب استان در مورد لزوم قطع برق مصرفی پمپ‌های آب چاه‌های کشاورزی در ساعات پیک شبکه برق (11 الی 15) تاکید کرد: کشاورزان با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی با شرکای چاه‌های کشاورزی ضمن جلوگیری از آسیب دیدن درختان به علت آبیاری در ساعات گرم و نیز کاهش تبخیر آب در این ساعات، به گذر مطمئن و بدون خاموشی از پیک تابستان سال جاری کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه گذر از بحران برق و آب همت تمامی مشترکین بویژه مشترکین کشاورزی را می‌طلبد، تاکید کرد: اصلاح الگو، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف در این بخش علاوه بر منافع مشترکین، منافع ملی، صنعت برق و صنعت آب را در پی دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: انتقال ساعات آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی از ساعات گرم روز به ساعات دیگر به پیروی از سنت پیشینیان، مهم‌ترین اقدامی است که می‌توان در جهت صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت مصرف برق انجام داد.