حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: طبق تفاهم نامه تنظیم شده بین دستگاه های مختلف از جمله بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان ، قرار شد برای خانواده هایی که در محدوده روستا با دو عضو معلول و بیشتر زندگی می کنند 3 هزار و 619 واحد مسکن ساخته شود.
وی با اشاره به اینکه قسمتی از این واحدها با تسهیلات مسکن روستایی و بخشی با اعطای مبلغ بلاعوض ساخته می شود، تصریح کرد: با توجه به اعتبار جاری امسال، تسهیلات 150 میلیون ریالی با نرخ سود 5 درصد به متقاضیان واجد شرایط اعطا خواهد شد.
سهرابی با بیان اینکه از 3 هزار و 619 واحد مسکن فوق، 2 هزار و 700 مسکن جزو واحد های احداثی و 919 واحد مابقی ساختشان  از دوسال گذشته آغاز شده و جزء واحدهای نیمه کاره محسوب می شود.
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: از 3 هزار و 619 واحد فوق، 2 هزار و 700 واحد تسهیلات 180 میلیون ریالی بلاعوض برای ساخت دریافت می کنند که از واحدهای فوق یک هزار و 400 واحد به منظور عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند و بقیه واحد ها در مرحله تشکیل پرونده ، تهیه نقشه ناظر و صدور پروانه است.
سهرابی گفت: 919 واحدی که از دوسال گذشته تسهیلات بلاعوض دریافت کردند بسته به میزان تسهیلات دریافتی می توانند سقف دریافت خود را به 120 میلیون ریال برسانند، این درحالیست که از واحدهای فوق 300 واحد به بهره برداری رسیده، حدود 30 واحد آماده متعلق به بنیاد در محدوده روستاها به متقاضیان واگذار و به 200 نفر از واجدین شرایط زمین رایگان اعطا شده است.
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: این تفاهمنامه در گذشته سه ساله بود که برای یکسال دیگر تمدید شد و سعی می کنیم تا پایان سال 96 تمام این 3 هزار و 600 خانوار صاحب خانه شوند.