یارانه نقدی یکی از موضوعاتی است که هر ماه با نزدیک شدن  به روزهای  پایانی مردم در انتظار تعیین زمان واریز آن هستند.

یارانه‌ای که برای برخی از افراد جامعه به عنوان مایحتاج اصلی زندگی و برای برخی دیگر تنها پول خرد محسوب می‌شود ولی این افراد باز هم راضی به انصراف از دریافت یارانه نیستند و آن را حق خود می‌دانند.

این در حالی است که برخی از افراد حاضرند شرایط ، به سال‌های قبل از پرداخت یارانه‌ها باز گردد و هیچ کس یارانه دریافت نکند ولی دریغ از این‌‌که نه شرایط  به روال گذشته باز خواهد گشت و نه کسی با این وجود از دریافت یارانه منصرف خواهد شد.

این موضوع به قدری برای مردم مهم است که کلاهبرداران از این موضوع سوء استفاده کرده و با دریافت مبلغی از افراد به طور صوری اسم آن‌ها را وارد سیستم یارانه ‌ها می‌کنند و اکثر کسانی که دریافت یارانه برای آن‌ها اهمیت دارند حاضر به پرداخت وجه  به این کلاهبرداران شدند.

پس یارانه در شرایط فعلی برای تمامی افراد جامعه چه اقشار کم درآمد و چه پر درآمد ها از اهمیت بالایی برخوردار است و هر جا خبری از یارانه بشنوند گوش‌هایشان را تیز می‌کنند.

با این تفاسیر قرار است دولت از تیر ماه اقشار پر درآمد را از لیست دریافت یارانه نقدی حذف کند و به گفته معاون وزیرکار با شناسایی دهک‌های پر درآمد در تیر ماه حدود 600 تا 700 هزار نفر از دریافت یارانه حذف خواهند شد.

همچینین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که معاون وزیرکار اعلام کرده است که ازابتدای سال 95 تا کنون هیچ فردی از دریافت یارانه نقدی حذف نشده است و هنوز دولت لیستی از دهک‌های پر درآمد معرفی نکرده و با معرفی این افراد از تیر ماه دهک‌های پر درآمد از دریافت یارانه حذف خواهند شد ولی در ماه‌های گذشته بودند افرادی که به حذف یارانه خود اعتراض کردند.

حال از تیر ماه قرار است سایتی راه اندازی شود تا افراد بتوانند با ثبت نام در آن یارانه خود را به نیازمندان انتقال دهند و نکته قابل توجه این است که آیا کسی در این سایت ثبت نام خواهد کرد و حاضر است یارانه خود را به فرد دیگری منتقل کند؟

پیش بینی می‌شود شصت و چهارمین مرحله یارانه نقدی مربوط  به خرداد ماه سال جاری همانند ماه های گذشته به ازاء هرنفر 45 هزار و 500 تومان ساعت 24 روز 26 به حساب سرپرستان خانوار واریز شود و باید منتظر ماند و دید آیا کسی این ماه از لیست یارانه نقدی حذف خواهد شد یا خیر.