به گزارش  پارس به نقل از ایسنا، مصطفی ممقانی، اظهار کرد: براساس جدیدترین آمارهای منتشر شده، در سال ۲۰۱۲ میلادی الجزایر با ۱۴۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه بیشترین خودروهای چینی را در جهان خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه دو کشور عراق با خرید ۹۰ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو و روسیه با خرید ۸۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه در رتبه های دوم و سوم این رده بندی قرار دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته میلادی ۷۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه از خودروهای چینی به ایران صادر شد که البته بیشتر آن شامل خودروهای مونتاژ شده با برند چین در کارخانه های داخل کشور است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: پس از ایران، شیلی پنجمین کشوری است که با ۶۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه بیشترین خریدار خودروهای چینی در جهان بوده است. پرو نیز با ۳۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه ششمین خریدار عمده خودروهای چینی بوده است.

وی افزود: پس از این کشورها مصر با ۳۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه، ونزوئلا با ۳۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه، کلمبیا با ۳۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه و اوکراین با ۳۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه از عمده خریداران خودروهای چینی در سال ۲۰۱۲ میلادی بوده اند.

ممقانی بیان اینکه کل صادرات خودروهای چینی در سال گذشته میلادی معادل یک میلیون و ۵۶ هزار دستگاه بوده است، خاطرنشان کرد: ۶۲.۷ درصد کل صادرات خودرویی چین در سال گذشته میلادی مربوط به ۱۰ کشور یاد شده است.