پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- ستاد فرماندهی اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم به وزارت کشور منتقل شد.

به دلیل بی توجهی برخی ارکان دولت به مقوله اقتصاد مقاومتی، ستاد فرماندهی این مهم به وزارت کشور منتقل شد.

گفته می شود بعد از اینکه این ستاد به وزارت کشور منتقل شد عبدالرضا رحمانی فضلی برای اجرایی شدن این موضوع به سرعت دستور اجرای آزمایشی آن را در حداقل سه استان داده است.

بر این اساس احتمالا در استانهای لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان به صورت آزمایشی، بحث اقتصاد مقاومتی از یکی دو هفته آینده آغاز می شود.

قرار است بعد از زمان بندی ارایه شده برای اجرای آزمایشی، طرح به تدریج در استانهای دیگر نیز اجرایی شده و به صورت منظم گزارشات اجرایی آن همراه با مستندات به مقامات عالی نظام، ارایه شود.

وزیر کشور چندی پیش در جلسه ای ضرورت تفویض اختیار به نهادهای استانی از سوی نهادهای مرکزی را برای تسهیل در واگذاری طرح های نیمه تمام ضروری دانسته و گفته بود: همه باید به فکر توسعه کشور در چارچوب اقتصاد مقامتی باشیم و تفکر اولویت دادن نهاد متبوع به منافع کشوری در این مسیر غیرقابل قبول است.

رحمانی فضلی با اشاره به ظرفیت های بالای استان ها، این سوال را مطرح کرده بود که چرا هر استان نباید یک صندوق توسعه داشته باشد و بانک های عامل آن نتوانند یک هلدینگ قوی تشکیل دهند؟

وی با اشاره به سرمایه های ملی زمین مانده در بخش های مختلف اظهار کرده بود: به عنوان نمونه 12 هزار کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد که ارزش هر کیلومتر آن 70 میلیارد ریال بوده و این رقم نجومی دارایی در زمین مانده است.

وزیر کشور بر ضرورت تبدیل دارایی ها در کشور به سرمایه با رویکرد خلق ثروت به عنوان یکی از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرده بود.