به گزارش پارس به نقل از فارس، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره برخی انتقادات نسبت به انبساطی   بودن بودجه ۹۲ گفت: برخلاف اغلب اظهارنظرها درباره انبساطی بودن بودجه ۹۲ معتقدم بودجه سال جاری اصلا انبساطی نیست.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: به نظر بنده بودجه نسبت به میزان تورم کاهش هم   پیداکرده است، بودجه عمرانی کنونی به اندازه بودجه عمرانی سال ۹۰، جوابگوی اجرای پروژه های عمرانی نیست.  

  وی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر در سال ۹۰ برای ساخت یک کیلومتر جاده در کشور یک میلیاردتومان بودجه نیاز بود الان این رقم به ۲.۵ میلیاردتومان رسیده است، بنابراین با احتساب این میزان تورم و افزایش قیمت ها، بودجه عملا در بخش عمرانی با افزایش روبه رو نبوده است و می توان پیش بینی کرد که با همین رقم عمرانی هم سرعت اجرای طرح ها نسبت به چند سال گذشته با کندی مواجه خواهد بود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره افزایش حقوق کارمندان با وجود احتمال کسری بودجه نیز توضیح داد: تورم در حال حاضر به میزان بالایی  افزایش یافته  ودر چنین شرایطی افزایش ۲۵درصدی کارمندان حتمی خواهد بود، با افزایش حقوق کارمندان در این سطح هنوز هم میدانیم که میزان قدرت خرید مردم نسبت به یک سال گذشته، باز کاهش دارد.

وی ادامه داد: به هرحال دولت با این اوضاع کسری بالایی خواهد داشت ومجبور است از بودجه عمرانی کم کند چون نمیتوان از بودجه جاری کم گذاشت.

وی در ادامه درباره ایرادات اصلی لایحه مالیاتی دولت نیز تصریح کرد: ما در حال حاضر بانک اطلاعاتی مالیاتی نداریم، در لایحه دولت هم هیچ اثری از بسترهای لازم برای ایجاد بانک اطلاعاتی دیده نمی شود.

وی ادامه داد: نداشتن بانک اطلاعاتی ضعف بزرگی برای نظام مالیاتی کشور است و نمی توان این ضعف را نادیده گرفت، اگر قرار است مالیات گیری درکشور هدفمند باشد، باید یک بانک اطلاعاتی ایجاد کنیم.