به گزارش پارس به نقل از فارس، هر بازار رفتار و زمان بندی مختص به خود دارد که در زمان هایی مشخص از سال بازار خوب و پررونق است و در زمان هایی نیز بازار کم رونق و بی مشتری و به اصلاح خراب است. مانند بازار شیرینی و شکلات که شب عید سکه می شود و بازار آش و حلیم که ماه رمضان پر رونق است.

از قدیم نیز همه با این رسم آشنا هستند که در بازار شلوغ فروشنده ها یک کلام می شوند و وقتی سر فروشنده خلوت باشد انعطافش نیز بیشتر است.

بازار تلفن همراه نیز از این قائده مستثنی نیست و مانند هر بازار دیگری رفتار ثابتی را در سال تجربه می کند. اطلاع از زمان کسادی بازار می تواند زمان مناسبی برای خرید باشد.

محسن سمیرانی در گفت وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس با تشریح رفتار بازار گوشی تلفن همراه اظهار داشت: طبق روال هر ساله بازار گوشی تلفن همراه اوایل اردیبهشت ماه به خواب می رود و خراب است. بنابراین از حدود یک هفته دیگر (اوایل اردیبهشت ماه) تا اوایل خردادماه، بازار خراب است.

این فعال بازار تلفن همراه ادامه داد: از اوایل خرداد به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز بازار حرکت دارد. از اواسط خرداد بار دیگر به دلیل امتحانات و کنکور، حرکت بازار کند می شود و این کندی تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

مدیر فروش شرکت گوشی های ایرانی دیمو گفت: از اواسط تیرماه بازار حالت نرمال پیدا می کند و تا اوایل شهریور بازار خوب می شود.

این فعال بازار گوشی تلفن همراه گفت: از اواسط شهریور بار دیگر بازار خراب می شود و این اوضاع تا نیمه مهرماه ادامه دارد.

سمیرانی ادامه داد: هر ساله در بازار گوشی تلفن همراه نیمه دوم سال شرایط از نیمه اول سال بهتر می شود.