روابط عمومی اتاق اصناف ایران اعلام کرد: علی فاضلی با بیان اینکه عرضه‌کنندگان مواد غذایی بدون مجوز در واحدهای غیرهدفمند و معابر عمومی مشکل اصناف درماه رمضان است ، افزود: این نوع عرضه مواد غذایی آماده مصرف بدون نظارت در مسائل بهداشتی، کیفیت و قیمت با عنوان مواد غذایی خانگی انجام می شود که مورد تایید نیست.

وی با اشاره به جمع‌آوری هرگونه موادغذایی غیربهداشتی از سطح بازار تصریح کرد: برای 3 میلیون واحد صنفی در کشور فقط 3600 نفر بازرس وجود دارد و به دلیل این محدودیت، نقش مردم در خرید نکردن از این واحدها برای مقابله با این فعالیت غیرقانونی بسیار موثر است.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در همین راستا و منظور کنترل بهداشتی مواد غذایی اماده مصرف در ماه رمضان امسال با همکاری نیروی انتظامی و وزارت بهداشت عرضه کنندگان آش و حلیم بدون مجوز جمع‌آوری می شوند.

فاضلی با اشاره به اینکه در تامین کالاهای اساسی ماه رمضان مشکلی وجود ندارد ، گفت: برای مقابله با افزایش قیمت در ماه رمضان با افزودن ساعت کاری و تعداد بازرسان ، این بخش فعال تر می شود.

رئیس اتاق اصناف ایران افزایش قیمت خرما در یک ماه گذشته را مشکل این بازار دانست و ادامه داد:‌ خرما به اندازه کافی تامین و قیمت آن کنترل شده است.

فاضلی اعلام نرخ ها ی مصوب مواد غذایی پرمصرف ماه مبارک رمضان را به جمع بندی این نرخها در جلسه کمیسیون نظارت موکول کرد.