مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی امروز در نشست خبری برندسازی جایگاه‌های سوخت، با اشاره به اینکه متقاضیان ثبت‌نام برای ایجاد برند و احداث جایگاه بنزین و CNG می‌توانند از امروز اقدام کنند، اظهار کرد: شرکت‌های متقاضی باید باید مجموعه‌ای از جایگاه‌ها را احداث و یا تحت مالکیت خود قرار دهند که بر این اساس در مرحله ارزیابی باید شاخص‌های توان مالی، سابقه اجرایی، نیروی انسانی، امکانات و فرآیند کسب و کار را کسب کنند.

محمدرضا مظلومی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل برندسازی، متقاضیان احداث جایگاه‌های سوخت باید حداقل 68 امتیاز و CNG باید حداقل 75 امتیاز را کسب کنند.

وی درباره قوانین ضد انحصار در نظر گرفته شده برای برندهای فعال در این حوزه، عنوان کرد: هر برند در سطح کشور تنها می‌تواند 20 درصد از جایگاه‌ها، در سطح استانی 30 درصد و در شهرستان‌ها 50 درصد از جایگاه‌های سوخت را در اختیار داشته باشد.

تعیین حداقل و حداکثر برای قیمت بنزین

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح برون‌سپاری وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و انجام وظایف حاکمیتی در آینده بوده است، درباره احتمال تغییر قیمت سوخت با اجرای این طرح، تصریح کرد: در وهله اول قرار نیست با ایجاد برند قیمت سوخت تغییر کند، علاوه بر آن یک حداقل و حداکثر برای قیمت بنزین در نظر گرفته خواهد شد.

مظلومی افزود: با این وجود سودآوری برندها در کنار افزایش کمیت و کیفیت از اهداف ما است.

وی در ادامه درباره نحوه ثبت نام از متقاضایان خاطر نشان کرد که این فرایند هم از طریق ریاست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و هم از طریق مدیریت بازرگانی این شرکت ممکن است و متقاضیان در ابتدا باید کار خود را با 60 نازل آغاز کنند.

به گفته مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال حاضر در کشور 3400 باب جایگاه بنزین و 2400 باب جایگاه CNG فعال است.