شفا نظرپور مدیر آب و فاضلاب منطقه پرند در خصوص شبکه آب و فاضلاب شهر پرند گفت: شهر پرند با جمعیت 180 هزار نفر، افق طرح جمعیتی700 هزار نفری را برای سال 1405 در خود دیده بود. از همین رو آب و فاضلاب این شهر در راستای تامین آب شرب شهر پرند برنامه ریزی 118 هزار و 500 متر مکعب مخزن دارد که از این میزان 68 هزار و 500 متر مکعب تاکنون احداث شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه پرند تصریح کرد: انشعاب آب منطقه پرند 95 درصد و فاضلاب 90 درصد تاکنون آماده شده است.

وی در ادامه افزود:کل مسکن مهر این منطقه 98 هزار واحد در نظر گرفته شده که تاکنون 47 الی 48 درصد انشعابات آن باقی مانده است.

نظرپور در ادامه به دلیل تاخیر در صدور انشعاب اشاره و بیان کرد: در راستای بحث آبرسانی به شهر پرند مشکلی وجود ندارد بلکه نصب انشعابات مسکن مهر با مشکل روبه رو شده و دلیل آن به عملکرد برخی تعاونی های مرتبط و انبوه سازان باز می گردد که حق و حقوق انشعابات پرداخت نکرده اند، از همین رو نصب انشعاباتشان با مشکل مواجه شده است.

وی در ادامه به تخلف برخی از تعاونی ها اشاره و بیان کرد: برخی از تعاونی ها وجوه مذکور را از مردم دریافت کرده ولی به حساب آب و فاضلاب شهر پرند واریز نکرده اند.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه پرند عنوان کرد: تعاونی ها تا پایان سال 90 فرصت پرداخت حق انشعاب داشتند که تعدادی از آنها از این عمل سر بازدند که با پیگیری های انجام شده این قرارداد در سال 91 به مدت شش ماه برای باقی تعاونی ها تمدید شد و برخی تعاونی‌ها در پس از آن و برخی دیگر تاکنون نیز پرداختی نداشته اند.

وی افزود: صورت جلسه ای مجددا با دوستان وزارت راه و شهرسازی شرکت عمران و شرکت مادر تخصصی عمران تشکیل شد و تصمیم بر آن شده کسانی که حق و حقوق انشعابات تا سال 93 پرداخت کردند به ازای هر انشعاب 500 هزار تومان مابه التفاوت و کسانی که اصلا پرداخت نکردند یک میلیون و 800 هزار تومان که تا پایان شش ماهه اول سال 95 به آنها اعلام شده است.

نظر پور عنوان کرد: تصفیه خانه فاضلاب این شهر با پیشرفت کلی 55 درصد و فاز اول آن 78 درصد پیشرفت داشته که در صورت تخصیص اعتبارات پیش بینی می شود تا پایان سال به اتمام رسیده و وارد مدار بهره برداری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:آب و فاضلاب شهر پرند توانایی آن را دارد که اگر حق انشعاب پرداخت شود در ظرف مدت کوتاهی کار این متقاضیان به اتمام رساند.