به گزارش پارس به نقل از فارس، سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی تمایل چندانی برای خرید طلا ندارند و این مسئله موجب کاهش تقاضای جهانی طلا شده است؛ برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که در صورت ادامه جنگ ارزی (ین/یورو/دلار/یوان) در جهان و سقوط سیستم ارزی بین المللی قیمت طلا بار دیگر افزایش خواهد یافت.

انتشار آخرین صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نشان از اختلاف نظر شدید اعضای هیئت رئیسه بانک مرکزی آمریکا داشت، برخی اعتقاد به کاهش سیاست های انبساطی داشتند و که این مسئله اصلاً به سود طلا نبود و برخی به زحمت از سیاست های انبساطی فدرال رزرو دفاع می کردند.

در نهایت بیانیه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که سیاست های انبساطی فدرال رزرو تا آخر امسال پایان می یابد که این مسئله چشم انداز افزایش قیمت طلا را برای سال ۲۰۱۴ هم از بین برد. تنش در شبه جزیره کره باعث شد، از کاهش قیمت اونس جلوگیری شود.

در ادامه روز جمعه با از بین رفتن مسائل امنیتی کره شمالی و توافقاتی پیرامون حل مسائل از نظر سیاسی در اجلاسی با حضور شش کشور آمریکا، چین، روسیه، ژاپن، کره شمالی و جنوبی، بازار طلا تنها امید خود را برای افزایش قیمت ها از دست داد.

در ادامه آمار میزان خرده فروشی با کاهش شدیدی همراه بود، کاهش شدید خرده فروشی در اقتصاد آمریکا نشانگر افت چشم گیر هزینه های مصرفی در این کشور در سه ماه نخست ۲۰۱۳ میلادی است.

همچنین کمیسیون اروپا اعلام کرده است، قبرس قصد دارد ۴۰۰ میلیون یورو از ذخایر طلای خود را به منظور بازپرداخت کمک های مالی از سوی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول به این کشور را به فروش برساند.

در کنار این مسائل افزایش قدرت دلار در بازارهای جهانی در چند وقت اخیر موجب شد، روند کاهشی سرعت بیشتری بگیرد و سرمایه گذاران پول های خود را از این بازار خارج کنند و به سمت بازار سهام حرکت کنند.

در پایان هفته اونس جهانی تا ۱۴۸۰ دلار نزول داشت که نسبت به شروع بازار در ابتدای هفته یکصد دلار کاهش داشت که این اتفاق بی سابقه فقط دو بار در تاریخ اونس در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۰۸ به وقوع پیوسته بود.

سطح حمایت بعدی برای انس ۱۴۳۰ دلار است. چشم انداز سال آینده طلا نیز مثبت نیست، بنابراین حرکت نزولی قیمت ها ادامه خواهد یافت، اما در دراز مدت شتاب افت قیمت کاسته می شود. هفته گذشته نیز صندوق اسپایدرمن درصد زیادی از ذخایر طلای خود را کاهش داد، که نشانه خوبی برای ریزش اونس در روزهای پیش رو بود.

سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی تمایل چندانی برای خرید طلا ندارند و این مسئله موجب کاهش تقاضای جهانی طلا شده است.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که در صورت ادامه جنگ ارزی (ین /یورو/دلار/یوان) در جهان و سقوط سیستم ارزی بین المللی قیمت طلا بار دیگر افزایش خواهد یافت.