قاسمعلی حسنی، عضو اتحادیه بنکداران  در رابطه با وضعیت رکود در بازار بیان داشت: همچنان بازار در سکوت و آرامش به سر می برد و تفاوت خاصی نسبت به قبل نکرده است.

وی ادامه داد: ایجاد انتظار بیش از حد توسط دولت نسبت به حل بسیاری از مشکلات پس از برجام باعث شده است تا خرید و فروش زیادی صورت نگیرد البته در این میان قیمت برخی از کالاها از جمله خرما بدول دلیل خاصی افزایش یافته است.

حسنی تأکید کرد: ظرف روزهای گذشته قیمت خرما 30 تا 60 درصد بالا رفته است که هر چند تقاضا به دلیل نزدیک شدن به ماه رمضان افزایش یافته،  اما از آن طرف نیز عرضه زیاد است بنابراین توجیهی منطقی برای این افزایش قیمت وجود ندارد.

وی با اشاره به تفاوت قیمت انواع خرما ظرف روزهای گذشته گفت: در حال حاضر قیمت خرمای برانی از 5500 به 9300، قیمت خرمای سراوان از 4 هزار تومان به 6 هزار تومان، خرمای نرماشیر از 4 هزار تومان به 8 هزار و خرمای زاهدی از 3500 به 5 هزار تومان، خرمای دشتستان از 2700 به 3 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: قیمت برنج نیز از 15 اردیبهشت تا به امروز تفاوت چندانی نداشته است اما در این میان قیمت چای 10 درصد افزایش یافته است و این افزایش قیمت نیز دلیل خاصی نداشته است.