به گزارش پارس به نقل از ایرنا، ˈحسن رامردˈ روز شنبه در اجلاس سراسری مدیران صنعت، معدن و تجارت از تامین، توزیع، قیمت، نظارت و بازرسی پنج محور اصلی حوزه تامین بازار نام برد، گفت: ما با همه فراز و نشیب ها، نوسانات نرخ ارز و تشدید تحریم ها که در بخش تنظیم بازار مشکلاتی را به وجود آورد، با ذخیره سازی مناسب کالا در این بخش به موفقیت های بسیاری دست یافتیم.

وی حمایت از تولید داخلی، کنترل شبکه ها، افزایش سهم بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابت در کلیه شبکه ها را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اعلام کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این توضیح را نیز داد که سال گذشته و برای نخستین بار طرح هماهنگی و پایش بازار و طرح کنترل ذخیره سازی، کنترل انبارها و سردخانه ها توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان رویکرد در حفظ و نگهداری موجودی و تامین کالا صورت گرفته است.

وی با ابراز امیدواری بر این که، در سال ۹۲، فعالیت های حوزه بازرگانی داخلی تداوم یابد، گفت: در سال گذشته ۱۱ کار گروه تخصصی در حوزه های فولاد، مس، آلومینیم، مواد پروتئینی، کالاهای اساسی، مواد پتروشیمی و کالاهای اساسی برگزار شده است.

مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بخش عمده موضوعات کار گروه بر اساس تامین و توزیع قیمت گذاری و کنترل های روزانه در شبکه توزیع بود که با همکاری دستگاه های ذیربط مدیریت آن تداوم دارد.

وی تامین کالاهای مورد نیاز، برآورد تولید و مصرف و تامین کالاها را از جمله برنامه های معاونت توسعه بازرگانی داخلی اعلام کرد.