به گزارش پارس به نقل از ایسنا، همزمان با برنامه های محرک اقتصادی ژاپن که باعث بالا رفتن شاخص های بورس شده، بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت اما به دلیل نگرانیها درباره رشد اقتصاد جهانی و تقاضای سوخت این افزایش قیمت محدود بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک ژاپن متعهد شده که ۱.۴ تریلیون دلار را ظرف کمتر از دو سال به اقتصاد این کشور تزریق کند و اقتصاددانان انتظار دارند این محرک مالی عظیم باعث افزایش قیمت نفت شود.
اما رکود گسترده در بخشهایی از اروپا، رشد اقتصادی کند آمریکا و رشد کمتر از انتظار در اقتصادهای نوظهور همگی باعث کاهش مصرف نفت در سال جاری، پر شدن ذخایر نفتی و کنترل قیمت ها شده است.
بهای نفت برنت برای تحویل در ماه مه با یک دلار و ۲۳ سنت افزایش در هر بشکه به ۱۰۵ دلار و ۳۵ سنت و نفت سبک آمریکا با ۷۵ سنت افزایش به ۹۳ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.


نفت برنت روز جمعه به دلیل انتشار آمارهای مایوس کننده درباره اشتغال در آمریکا، با کاهشی بی سابقه به پایین ترین سطح هشت ماه اخیر یعنی ۱۰۳ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید.
کارستن فریچ تحلیلگر نفتی در فرانکفورت گفت: بهای نفت روند نزولی گرفته است زیرا برداشت فعالان از تقاضای جهانی نفت همچنان بدبینانه است.


در آستانه موج اطلاعات اقتصادی از سوی چین که نشان دهنده روند بهبود اقتصادی در دومین کشور مصرف کننده نفت جهان و سیاست مالی این کشور است، انتظار می رود قیمت نفت در این هفته در محدوده کوچکی تغییر کند.
بهای نفت همزمان با برنامه های بلندپروازانه ژاپن برای حرکت دادن به سومین اقتصاد بزرگ جهان که انتظار می رود باعث افزایش نقدینگی در بازار شود، افزایش یافت اما از سوی دیگر آمار ضعیف اشتغال در آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.
صاحبان مشاغل در آمریکا در ماه مارس کمترین میزان استخدام را طی ۹ ماه گذشته داشتند و تنها ۸۸ هزار شغل در این ماه ایجاد شد که بسیار پایینتر از انتظارات مبنی بر ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در ماه مارس است.
این مساله نگرانی هایی را درباره سلامت بزرگ ترین اقتصاد جهان ایجاد کرده است.
احتمالا آمار رشد اقتصادی چین در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، در هفته های آتی باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد.