در حالی که بخشی از افزایش های اخیر ارزش دلار خنثی شده، قیمت طلا امروز افزایش یافت، اما تحرکات احتیاط آمیز سرمایه گذاران در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا در اواخر این هفته سبب شد که رشد قیمت فلز زرد امروز چندان چشمگیر نباشد.

انتظار نمی رود که فدرال رزرو در نشست این هفته نرخ بهره را افزایش دهد، اما بازارها مواضع فدرال رزرو درباره اقتصاد جهانی و چشم انداز پولی این بانک را رصد خواهند کرد.

جانت یلن، رئیس فدرال رزرو ماه گذشته گفت که بانک مرکزی آمریکا پس از اولین افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، باید به شکلی محتاطانه درباره افزایش نرخ بهره عمل کند. افزایش نرخ بهره می تواند موجب کاهش تقاضا برای فلز زرد شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش یک درصدی در روز جمعه همزمان با افزایش ارزش دلار، امروز 0.2 درصد افزایش داشت و به 1234 دلار و 36 سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «اگر بانک مرکزی آمریکا همچنان افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیاندازد، ممکن است شاهد از سر گرفته شدن کاهش ارزش دلار باشیم که در آن صورت اکثر بازارهای کالا از جمله طلا شاهد افزایش قیمت خواهند بود.»

«اما این واقعیت که صندوق ها پول خود را در بازارهای مختلف دیگری علاوه بر طلا خواهند ریخت، موجب خواهد شد که روند افزایشی قیمت فلز زرد تضعیف شود.»

امسال به دلیل قوت گرفتن گمانه زنی ها درباره عدم افزایش نرخ بهره که ناشی از نگرانی ها از اقتصاد چین و آشفتگی در بازارهای مالی بوده، قیمت طلا حدود 16 درصد افزایش یافته است.

اقتصاددانان انتظار دارند فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد و تا پایان سال یک نوبت دیگر نیز افزایش نرخ داشته باشد.

استیل افزود، قیمت طلا که تا 1270-1282 دلار افزایش یافته بود، به دلیل برداشت سود کاهش یافته به خصوص به این دلیل که ارزش دلار بالا رفته است.