به گزارش پارس، مدیر عامل شرکت فرابورس در گفت و گو با ایسنا، اولویت های فرابورس در سال ۱۳۹۲ را مورد توجه قرار داد و گفت: پذیرش و عرضه سهام شرکتهایی که در بازار حضور ندارند و تنوع بخشی به ابزارهای مالی و افشای شاخص از مهم ترین برنامه های فرابورس در سال جدید است.

وی افزود: پذیرش و عرضه سهام شرکتهایی که در بازار سرمایه حضور ندارند از اولیوت های کاری فرابورس است به طوری که فرابورس قصد دارد طی دو ماه آینده سهام سه تا چهار شرکت را واگذار کند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه قرار است تا حداقل سهام ۱۴ شرکت در فرابورس عرضه شود، افزود: شرکتهای قابل واگذاری عمدتا از زیر مجموعه نهادهای عمومی غیر دولتی همچون تامین اجتماعی و صندوق نفت خواهد بود که امیدواریم این شرکتها در فرابورس پذیرش شده و به صورت عرضه اولیه در این بازار عرضه شود.

هامونی از دیگر برنامه های فرابورس را تنوع بخشی به ابزارهای نوین مالی دانست و عنوان کرد: در سال گذشته پذیره نویسی اوراق مشارکت با موفقیت انجام شد و سعی بر این است که امسال بازار ابزارهای نوین را تنوع ببخشیده و بازار را به ابزارهای جدید مجهز کنیم.

مدیر عامل فرابورس در ادامه از طراحی شاخص در بازار فرابورس خبر داد و گفت: با افزایش تعداد شرکتها در فرابورس شاخصی برای این بازار طراحی شده است ولی افشا و درج آن به مجوز هیات مدیره فرابورس و کمیته شاخص سازمان بورس بستگی دارد.

وی با بیان اینکه این شاخص فعلا افشا نمی شود، عنوان کرد: در حال پیگیری هستیم که در سال جاری شاخص بازار فرابورس افشا شود.