شهرام جزایری چهره مطرح مفاسد اقتصادی سال‌های نه چندان دور، در کسوت تحلیلگر اقتصادی در کنفرانس "بازاریابی، مشتری مداری و برندینگ" که 10 اردیبهشت ماه سالجاری در هتل پارسیان برگزار خواهد شد، سخنرانی خواهد کرد.


در این کنفرانس که به همت باشگاه "مدیران موفق"برگزار می شود، چهره‌هایی چون مسعود حیدری، مهدی جبرائیلی، نادر رفتاری، مارال اسکندی، شهرام جزایری و احد حیدری، به ایراد سخن خواهند پرداخت.

"اقتصاد مدرن، با شرایط توسعه پایدار "موضوعی است که شهرام جزایری، در این کنفرانس پیرامون آن سخن خواهد گفت.
 
مجرم سابق اقتصادی در کنفرانس


اما شهرام جزایری کیست؟

شهرام جزایری در سن 29 سالگی و در سال 81 به عنوان مفسد اقتصادی در میان مردم به چهره ای شناخته شده مبدل شد که تبانی در معاملات دولتی، اغوای مسئولان بانکها، تسهیل و دریافت ارز، عدم به کارگیری تسهیلات در امر صادرات و واردات و ایجاد رکود در امر صادرات واردات، تهیه پیمان نامه‌های غیر قانونی و اخذ مقادیر قابل توجهی از این طریق از جمله موارد اتهامی کیفرخواست نامبرده بوده است.

درنهایت، پس از برگزاری جلسات متعدد دادگاه در تاریخ 6 خرداد ماه سال 87 از طریق قوه قضاییه اعلام شد که شهرام جزایری به پرداخت جریمه 145 میلیون دلاری محکوم شده است.

اتهامات وارده به جزایری مشتمل بر تحصیل مال از طریق نامشروع،پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف،تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی،تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده وخروج غیر مجاز از مرزهای کشور بوده است.

این مجرم سابق اقتصادی در ازای این اتهامات به 11 یازده سال حبس تعزیری، رد مبلغ 48 میلیون و 600 هزار و 185 دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل 2 برابر مبلغ فوق‌الذکر (97 میلیون و 200 هزار و 370 دلار آمریکا) به صندوق دولت و محرومیت از فعالیت‌ بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت ده سال محکوم شد.

شهرام جزایری پس از تحمل یازده سال حبس سرانجام در 11 مهرماه سال  93 از زندان آزاد شد.
 
مجرم سابق اقتصادی در کنفرانس

موسس باشگاه مدیران موفق،برگزار کننده اصلی این همایش به نسیم آنلاین گفته که شهرام جزایری با توجه به ویژگی هایی که دارد دراین کنفرانس درباره اقتصاد صحبت می کند.

باشگاه مدیران موفق اعلام داشته که هزینه ثبت نام در این کنفرانس  بین 250 تا  500 هزارتومان بوده که عدد دومی مختص میهمانان "وی آی پی" این گردهمایی خواهد بود.