محمدولی روزبهان با اشاره به اینکه چایکاران طی دوساله اخیر باغ‌های رها شده چای را دوباره احیا کردند و از آنجا که هشت‌هزار هکتار باغی که رها شده بود به تدریج به عرصه برگشت،گفت:در سال گذشته سه‌هزار هکتار از باغ‌های رهاشده به عرصه برگشت که این رقم معادل 30 درصد باغ‌های چای است و از پنج‌هزار هکتار باقیمانده، پیش‌بینی می‌شود که بخش دیگری در دوره بهره‌برداری جدید به عرصه برگردد.

وی اضافه کرد:در صورت بازگشت پنج‌هزار هکتار مابقی، یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 تن برگ سبز چای به عرصه اضافه می‌شود و اگر هر هکتار بتواند برای یک نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند، در مجموع سه‌هزار شغل جدید ایجاد شده و 20 میلیون دلار از واردات چای کاسته می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد:در سال جاری پیش‌بینی می‌شود که یک هزار و 500 شغل جدید دیگر ایجاد شود و از واردات دوهزار تن کاسته شده و در مجموع 10 میلیون دلار از واردات چای خشک به کشور کم شود.

روزبهان ادامه داد:برای سال جدید که برداشت برگ سبز چای که در نیمه نخست اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، هنوز قیمت خرید تضمینی مشخص نشده است، اما خرید انجام شده و بهای خرید چایکاران به‌صورت علی‌الحساب به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: پس از آنکه بهای خرید تضمینی چای مشخص شد که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از حد تورم افزایش یابد، کلیه پول چایکاران به حساب آنها واریز می‌شود.