به گزارش پارس، جمشید پژویان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی اختلالات بازار خودرو در جلسه یکشنبه گذشته این شورا گفت: در این جلسه اعضا به بررسی ابعادی از بازار خودرو پرداختند و در پایان مرکز ملی رقابت را به تهیه دستورالعمل قطعی تا پایان فروردین ماه مکلف کردند. در حال حاضر کارگروه شورا در حال بررسی است و درجلسه یکشنبه آینده احتمال دارد بخشی از دستورالعمل آماده و تصویب شود.

 

 

وی درباره وضعیت افرادی که اقدام به پیش خرید خودرو کرده اند نیز توضیح داد: من به شرکت های خودروسازی اولتیماتوم داده که حق افزایش قیمت به صورت صد درصد را ندارند و اگر بناست بهای خودروها افزایش پیدا کند، باید در مبلغ باقی مانده انجام شود برای مثال اگر فردی ۱۰ میلیون از مبلغ یک خودرو ۲۰ میلیونی را پرداخت کرده باشد که قیمت فعلی آن به ۳۰ میلیون رسیده فرد قانونا مالک ۵۰ درصد از خودرو است و شرکت خودرو ساز حق دریافت مبلغی بیش از آن را ندارد.

 

 

پژویان در رابطه با بحث هایی که از سوی یکی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ در رابطه با شورای رقابت مطرح شود، نیز اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ دارای وظایف بسیار مهمی است اما در این حوزه حق دخالت در وظایف شورای رقابت را ندارد، زیرا شورای قانونی است، در کنار آن در شورا سه نماینده مجلس نیز حضور دارند که از نزدیک با وضعیت جلسات مرتبط اند و اطلاعات را به همکاران خود خواهند رساند.