بیژن زنگنه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما ادامه داد: عمر کارت سوخت برای گازوییل هنوز باقی است ولی برای بنزین خیر.

زنگنه افزود: اگر با مصوبه مجلس قیمت بنزین دو نرخی شود بدون شک شاهد بازگشت کارت سوخت به جیب مردم خواهیم بود.

او ادامه داد: کاهش مصرف سوخت با مکانیزه کردن مصرف خودروهای تولید داخل محقق می شود نه با سهمیه بندی سوخت در پمپ های سطح کشور.

وزیر نفت از سرگردانی قیمت بنزین در مجلس خبر داد و افزود: با وجود اینکه قیمت بنزین با دو نرخ 1000 و 1500 تومان دست و پنجه نرم می کند من با دو نرخی شدن قیمت سوخت با سهمیه بندی آن موافق نیستم.

او همچنین ابراز امیدواری کرد: اگر فاز اول ستاره خلیج فارس راه اندازی شود دیگر نیازی به وارد کردن بنزین نداریم و شاید نیازی به سهمیه بندی آن نباشد.

زنگنه ادامه داد: تاکنون فاز اول ستاره خلیج فارس با 90 درصد پیشرفت همراه بوده و در صدد راه اندازی بخش تقطیر و تولید بنزین این فاز هستیم.

وزیر نفت برگشتن ایران به جمع کشورهای اوپک را حقی طبیعی برای کشورمان خواند و گفت: ایران در کاهش تولید نفت منطقه نقشی نداشته و دستخوش تحریم های ناعادلانه بوده است.

او همچنین از افزایش تولید و رساندن ظرفیت یک میلیون بشکه فازهای نفتی سیراف و ستاره خلیج فارس خبر داد و افزود: در پرداختن به موضوعاتی که به میادین مشترک پارس جنوبی مربوط می شود و در اقتصاد مقاومتی هم به آن تأکید شده؛ به درستی و با سرعت و قدرت به پیش رفته ایم.

زنگنه در ادامه از به عمل رسیدن و بهره برداری واحد 1/7 تنی اوره در شیراز، واحد 2/5 تنی اتانول در عسلویه و سه واحد پلی اتیلن با ظرفیت جمعاً 900 هزار تن در عسلویه در سال 95 خبر داد.

وزیر نفت گفت:یکی از موضوع های با  اهمیت در سال 95 توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان است، هرچه ما در این زمینه قوی تر شویم میزان استخراجمان نیز به همان اندازه بیشتر می شود.

بیژن زنگنه افزود : از جمله اهداف مهم ما در امسال که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده است افزایش میزان تولید است

وی خاطر نشان ساخت: نکته دیگر پرهیز از خام فروشی و تکمیل ظرفیت است که پالایشگاه ستاره خلیج فارس در این راستا قرار است به بهره برداری برسد.

وزیر نفت تاکید کرد: ما در همه قراردادهای مان با شرکتهای خارجی، دانشگاههای کشور را هم درگیر می کنیم، در حقیقت دانشگاهها، بازوی قدرتمند ما هستند و مشاور اصلی ما در این قراردادهای مهم به حساب می آیند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر  پرونده کرسنت گفت: نمی خواهم به این موضوع بپردازم و جوابی هم به آن نمی دهم.

زنگنه افزود: شرکت شل دو میلیارد بدهی خود را به ایران پرداخته و در حال حاضر ایتالیا و یونان هنوز به ایران بدهی دارند .

وزیر نفت با اشاره به وجود دونوع قرارداد سرمایه گذاری و پیمانکاری در وزارت نفت و ایرادهای سازمان بازرسی تصریح کرد:برخی از ایرادات رفع شده و در بخشی دیگر هم به سازمان بازرسی پیشنهادهایی داده ایم .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نام بردن از برخی از نهادها که در دولت قبل نفت را فروخته و پولش را نداده اند گفت: اسم آن نهادها را می دانم اما چون معاون اول این موضوع را مطرح کرده اند و نام نبرده اند ، من هم سکوت می کنم .

زنگنه در باره نحوه قیمت گذاری نفت ایران افزود: معمولا قیمت نفت ما یک یا یک و نیم دلار پایین تر از سبد اوپک است .

وی در باره تحریم ها اضافه کرد:  از نظر بازاریابی تحریم ها برداشته شده است .

زنگنه گفت:در گذشته ما تنها اجازه داشتیم به پنج کشور نفت بفروشیم درحالی که الان به اروپا و امریکا نفت می فروشیم .