به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جنرال الکتریک با خرید این شرکت حضور خود را در بازار رو به رشد این صنعت به منظور استخراج نفت و گاز طبیعی از صخره های شیل افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این قرارداد که دو طرف انتظار دارند تا ماه ژوئن نهایی شود اولین خرید بزرگ شرکت جنرال الکتریک از زمان فروش مابقی سهام این شرکت در ان. بی. سی یونیورسال در دو ماه گذشته است و تقریبا درآمد واحد نفت و گاز جنرال الکتریک را دو برابر خواهد کرد.

جف ایملت رییس اجرایی جنرال الکتریک به طور علنی از برنامه های این شرکت برای تمرکز بیشتر روی رشد میادین نفتی شیل در داکوتای شمالی، تگزاس و دیگر نقاط آمریکا خبر داده است.

واحد نفت و گاز جنرال الکتریک به این ترتیب به لحاظ درآمد به سومین واحد بزرگ تولید این شرکت پس از واحد آب و برق و صنایع هوایی تبدیل خواهد شد. در آمد این واحد از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ شانزده درصد رشد کرده است.

درآمد این واحد در سال ۲۰۱۲ میلادی یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون دلار و درآمد صنایع لوفکین در سال ۲۰۱۲ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

ایملت پاییز سال گذشته اعلام کرد که جنرال الکتریک به دنبال خرید شرکت لوفکین به قیمتی مابین یک میلیارد و سه میلیارد دلار است.

شرکت لوفکین که در سال ۱۹۰۲ در تگزاس تاسیس شد کار خود را با ساخت تجهیزات راه آهن آغاز کرد. این شرکت در سال ۱۹۲۵ کار خود را با ساخت پمپ های نفتی گسترش داد.

شرکت جنرال الکتریک از سال ۲۰۰۷ برای گسترش حضور خود در صنایع نفت و گاز ۱۱ میلیارد دلار هزینه کرده است.