به گزارش پارس احمدرضا عامری - رییس اتحادیه تعاونی های مسافری - در گفت وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: قبل از آغاز تعطیلات نوروزی و جابه جایی مسافران برای ایام نوروز، نرخ بلیت اتوبوس ۲۰ درصد افزایش یافت و مقرر شد ۱۷ فروردین ماه تمامی نرخ ها به قمیت قبل از آغاز طرح بازگردد.

وی افزود: از ۲۴ اسفند ۹۱ تا پایان شانزدهم فروردین ۹۲ مسافران بلیت را ۲۰ درصد بیشتر از روزهای قبل از آغاز طرح خریدند.

عامری تاکید کرد: از ۱۷ فروردین نرخ بلیت اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ۲۰ درصد کاهش یافت و در حال حاضر بلیت ها با قیمت قبل از آغاز طرح نوروزی فروخته می شوند.

در ایام نوروز گران فروشی نداشتیم
رییس اتحادیه تعاونی های مسافری گفت: فروش بلیت حتی یک تومان بیشتر از قیمت قبل از آغاز طرح نوروزی، خلاف است و با آن برخورد خواهیم کرد.

به گفته وی در ایام تعطیلات نیز مردم با بلیتی که ۲۰ درصد گران تر از آغاز طرح سفرهای نوروزی بود، سفر کردند و هیچ گونه تخلفی در این زمینه مبنی بر فروش بلیت با قیمتی بالاتر گزارش نشده است.

عامری خاطر نشان کرد: اگر مردم از بلیتی بالاتر از نرخ مصوب برای طرح نوروزی سخن می گویند به دلیل آن است که انواع اتوبوس ها همچون اتوبوس معمولی، ویژه و VIP نرخ های متفاوتی دارند و نباید آن ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

رییس اتحادیه تعاونی های مسافری اظهار کرد: طی ۲۳ روز طرح سفرهای نوروزی ۵۳ میلیون جابه جایی توسط حمل و نقل عمومی جاده ای صورت گرفته که این رقم در مقایسه با ۴۶ میلیون جابه جایی مسافر در سال گذشته رشد مشخصی دارد.

نیاز به توسعه برخی پایانه های مسافری
وی در پاسخ به اینکه آیا پایانه های مسافری کشور ظرفیت پذیرش این تعداد مسافر را داشتند؟ گفت: هیچ مشکلی در زمینه پذیرش و اعزام مسافر در ترمینال ها وجود نداشت؛ هر چند برخی از پایانه ها برای این تعداد مسافر ظرفیت کافی را نداشتند.

عامری درباره پایانه مسافری جنوب تهران نیز گفت: ترمینال جنوب تهران برای ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساخته شده اما نیازمند توسعه است.

رییس اتحادیه تعاونی های مسافری خاطر نشان کرد: در صورت وجود همکاری های لازم حاضر به ساخت جایگاه های جدید برای جابه جایی مسافر با اتوبوس و توسعه پایانه های مسافری هستیم.