به گزارش پارس خودروسازان این روزها در حالی به صورتی جدی به برداشته شدن تعرفه واردات در صورت عدم کاهش قیمت ها تهدید می شوند که به گفته خودشان بیش از هر زمان دیگری زیر فشار هزینه های تولید هستند و راهی برای کاهش قیمت ندارند. به نظر می رسد که این روزها خودروسازان در برزخی هستند که تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت.


چرا که خودروسازان اعلام کرده اند در صورتی که دستورالعمل قیمت گذاری مبتنی بر کاهش قیمت باشد، به آن عمل نخواهند کرد. این در حالی است که در صورت سرپیچی خودروسازان، ممکن است تهدید صفر شدن تعرفه واردات خودرو که از سوی برخی اعضای شورای رقابت که نمایندگان مردم در مجلس هم هستند، عملی شود. اما برخی کارشناسان این دست تهدیدات را مقدمه ای می دانند برای تسهیل واردات خودروهای خارجی به کشور.


به عقیده این کارشناسان بعید نیست که صنعت خودرو نیز به سرنوشت برنج ایرانی دچار شود و با وجود تولید داخلی بازار کشور پر شود از تولیدات ارزان و بی کیفیت خارجی. این کارشناسان عقیده دارند که صنعت خودرو در حال حاضر به موضوعی برای حمایت های یک طرفه و ظاهری از عامه مردم تبدیل شده است. کارشناسان عقیده دارند تعطیلی این صنعت تبعات بیشتری برای مردم خواهد داشت؛ تبعاتی نظیر بیکاری، از بین رفتن تولید داخلی و ورود خودروهای بی کیفیت به داخل کشور. چرا که به عقیده آنها با توجه به افزایش نرخ ارز، خودروهایی که وارد کشور خواهند شد از تکنولوژی بالایی برخوردار نخواهند بود. حال با وجود این گمانه زنی ها از سوی کارشناسان و با وجود این نگرانی، منطق حکم می کند در رابطه با قیمت گذاری خودرو، تصمیمی گرفته شود که بزرگ ترین صنعت کشور به سرنوشت صنایعی مانند نساجی، کفش و… گرفتار نشود.

دنیای اقتصاد