به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در میان مراجعان بازارها بسیاری صفحه بزرگ لپ تاپ را ترجیح داده و انتخاب آن را برای تماشای فیلم و کاربردهای دیگر مناسب تر می دانند اما با این وجود وزن نسبتا بالای لپ تاپ ها هم موضوعی است که به راحتی نمی توان از آن صرف نظر کرد.

علاوه بر این به گفته برخی کارشناسان عمر باطری تبلت نسبت به لپ تاپ به مراتب طولانی تر است و این موضوع می تواند دلیل دیگری برای انتخاب تبلت ها باشد.

گرمای تولید شده توسط لپ تاپ ها و مدت زمانی که صرف روشن شدن آن ها و بالا آمدن صفحه می شود از دیگر مواردی است که می تواند خریداران را به سمت خرید تبلت سوق دهد. اما در نهایت تبلت ها نوعی موبایل رایانه قابل حمل به شمار می روند که از نظر اندازه مابین دو دستگاه موبایل و لپ تاپ قرار دارند و در عین حال فاقد صفحه کلید بوده و به صورت لمسی کار می کنند.

نکته دیگر آنکه اغلب تبلت ها از دوربین نیز بهره مندند اما با این حال لپ تاپ از این قابلیت برخوردار است که در صورت نیاز سخت افزار آن را ارتقاء بدهید ضمن اینکه در اکثر موارد سخت افزارهای به کار رفته در تبلت ها از نظر قدرت به پای کامپیوتر و لپ تاپ نمی رسند و نمی توان با آن ها کارهای سنگین انجام داد.

اما از نظر میزان حافظه لپ تاپ ها به طور متوسط حدود ۵۰۰ گیگابایت حافظه دارند در حالی که تبلت ها اگرچه با حافظه های متعدد وارد بازار می شوند اما معمولا از ۸ تا ۶۴ گیگابایت حافظه دارند که البته ممکن است در برخی مدل ها این حافظه بیشتر هم باشد اما اغلب برای ذخیره اطلاعات بیش از این میزان لازم است افراد از حافظه های جانبی استفاده کنند.

در نهایت وزن و قیمت، دیگر عواملی هستند که می توانند در انتخاب کاربران تاثیر بسزایی داشته باشند. از نظر وزنی لپ تاپ ها اغلب وزنی بین یک تا سه کیلوگرم دارند که این رقم در مقایسه با وزن تبلت ها که در سنگین ترین حالت به یک کیلوگرم می رسند رقم نسبتا بالایی است. از نظر هزینه هم تبلت ها معمولا قیمتی پایین تر از یک لپ تاپ با امکانات بالا دارند اما با این حال مدل هایی از تبلت هم هستند که از نظر قیمت با لپ تاپ ها برابری می کنند.