به گزارش پارس مصطفی ممقانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، اظهار کرد: براساس بخشنامه جدید ابلاغی به گمرک، تمام ثبت سفارش های براتی صادر شده برای واردات خودرو که مدت اعتبار آن ها هنوز به پایان نرسیده، باطل اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مدت زمان اعتبار ثبت سفارش های صورت گرفته برای واردات خودرو سه ماه است، خاطرنشان کرد: در حالی که واردکننده نسبت به اخذ برات بانکی یا گشایش ال. سی خارجی در بانک اقدام کند مدت زمان اعتبار ثبت سفارش به یک سال افزایش خواهد یافت.

این واردکننده خودرو ادامه داد: البته بیشتر شرکت های بزرگ و نمایندگی های رسمی خودروسازان خارجی ثبت سفارش واردات خودرو را به صورت گشایش ال. سی انجام می دهند که این موارد شامل ابطال نشده است.

وی افزود: ثبت سفارش واردات خودرو به صورت برات بانکی بیشتر از سوی واردکنندگان شخصی، شرکت های بازرگانی کوچک و برخی نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو صورت می گیرد.

ممقانی با بیان اینکه دلیل ابطال ثبت سفارش های براتی مشخص نشده است، تصریح کرد: برخی از واردکنندگان هم اکنون با استفاده از این ثبت سفارش ها در حال حمل خودروی خود به ایران بوده و با بخشنامه جدید برای ترخیص این خودروها از گمرک دچار مشکل خواهند شد.