به گزارش پارس به نقل از  بورس اوراق بهادار تهران  یک مقام بورس اوراق بهادار تهران، برنامه های سال ۹۲  بورس برای پذیرش شرکت ها را  اعلام کرد.

اسماعیل درگاهی سرپرست پذیرش بورس تهران ضمن اشاره به هدف گذاری پذیرش ۱۰ شرکت جدید در بورس اوراق بهادار تهران در سال ۱۳۹۲،   افزود: اولویت کاری اول ما در سال جدید، نهایی سازی پرونده هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و عرضه سهام آن در بورس است.

با توجه به اقدامات انجام شده بزودی مراحل عرضه آن در بورس نهایی می شود، امیدواریم عرضه سهام یاد شده سرمنشا خیر و برکت در بازار و رشد و تعالی دو جانبه بازار و شرکت شود.

درگاهی افزود: بورس ارتباط تنگاتنگی با مجموعه شستا برقرار کرده است، به طوری که در سال گذشته شرکت نفت و گاز تامین (تاپکو) در بورس پذیرش شده و مراحل بعدی شامل درج و عرضه آن منوط به ارائه اطلاعات لازم از سوی شرکت و درج آن در سایت کدال است.

وی ادامه داد: شرکت تامین اجتماعی برنامه پذیرش شرکت های دارویی تامین و هلدینگ شستا (صدر تامین) را در بورس دارد و ما هم در این زمینه با تمام توان مساعدت و همکاری لازم را برای دریافت و بررسی مستندات انجام خواهیم داد. علاوه بر این سایر شرکت هایی که از سال گذشته مذاکرات مربوط به پذیرش و عرضه آنها در جریان بوده است و یا پرونده مفتوح دارند، به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست پذیرش بورس تهران با بیان اینکه ما برنامه ویژه ای برای گسترش بازار اوراق مشارکت داریم، افزود: بورس اوراق بهادار تهران از ناشرانی برای تامین مالی پروژه های بزرگ خود از طریق انتشار اوراق مشارکت اقدام می کنند، استقبال می کند، در ضمن امسال بورس برای شناسایی و بازاریابی شرکت های مستعد و فعال برنامه ویژه ای خواهد داشت. در همین راستا حضور پررنگ تر و منسجم تر در نمایشگاه ی مختلف و رصد صنایع و شرکت ها را انجام می دهیم.

درگاهی ادامه داد: به نظر می رسد که نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود، فرصت مناسبی برای شرکتهای مستعد برای ورود به بورس فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش در بورس برای شرکت ها مزایای زیادی به همراه دارد، خاطر نشان کرد: ما از انتقال شرکت های فرابورسی به بورس استقبال می کنیم. همراه اول از جمله شرکت های است که در نوبت اول انتقال از فرا بورس به بورس قرار دارد و در صورتی که سهام شناور این شرکت به ۱۰ درصد برسد، می تواند در بورس پذیرش شود.