به گزارش پارس ، فارس به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت امروز، دوشنبه، نخستین روز کار بازارهای جهانی در هفته جاری افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت دریای شمال پس از اینکه هفته گذشته به پایین ترین میزان در ۸ ماه گذشته رسید، امروز با افزایش ۴۵ سنتی مواجه شد و به ۱۰۴.۵۷ دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام آمریکا نیز ۳۴ سنت افزایش یافت و بشکه ای ۹۳.۰۲ دلار معامله شد. نفت خام آمریکا هفته گذشته با بیشترین کاهش قیمت در طول یک هفته برابر با ۵ درصد، روبرو بوده است که بیشترین کاهش از ماه سپتامبر تاکنون را به خود اختصاص داده است.

ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان به منظور تحریک اقتصاد خود در مدت کمتر ۲ سال، ۱.۴ تریلیون دلار به اقتصاد خود تزریق خواهد کرد.

به نوشته این گزارش، افزایش نقدینگی از سوی ژاپن و همچنین اطلاعات ناامیدکننده منتشره از فرصت های شغلی در آمریکا از عوامل افزایش قیمت نفت در جهان عنوان شده است. این اقدام ژاپن چشم انداز قیمت نفت در جهان را پشتیبانی می کند اما اطلاعات ضعیف منتشره آمریکا به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده نفت جهان، این روند را کنترل خواهد کرد.

کر چانگ یانگ تحلیلگر ارشد در سرمایه گذاری های نفتی گفت: در حال حاضر، بازارهای نفتی از تزریق نقدینگی آتی بهره می برند و درحال کنار آمدن با اطلاعات ناامیدکننده مشاغل آمریکا هستند. این حالت تا انتشار اطلاعات اقتصادی چین در هفته جاری ادامه خواهد داشت