به گزارش پارس به نقل از مهر، در پایان معاملات امروز یکشنبه بورس تهران نزدیک به نیمی از حجم معاملات امروز بورس تهران به ۱۰ نماد اختصاص داشت. در معاملات روز یکشنبه ۱۷۶ میلیون برگه سهم معامله شد که نزدیک به ۷۳ میلیون از این سهام متعلق به نمادهای بانک پاسارگاد، پالایش نفت بندرعباس، مپنا، بانک انصار، بانک ملت، سایپا و حفاری شمال بود.

همچنین از ۶۷۹ میلیارد ریال ارزش معاملات امروز، حدود ۳۴۰ میلیارد ریال متعلق به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی فناوران، مپنا، سرمایه گذاری امید، حق تقدم نفت و گاز پارسیان و نفت و گاز پارسیان بود.

در این روز افت قیمت در نمادهای پالایش نفت اصفهان، ملی مس، مپنا، گل گهر، فولاد مبارکه، هلدینگ پارسیان و بانک ملت باعث شد تا این نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کنند و باعث شدند این متغیر ۲۱۸ واحد منفی شود، در نتیجه شاخص کل امروز در رقم ۳۹ هزار و ۹۱۵ به کار خود پایان داد.

همچنین شاخص صنعت نیز ۲۰۳ واحد پایین آمد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب ۱۹۶ و ۱۸۵ واحد افت کردند. در پایان معاملات امروز ارزش بازار نیز در رقم ۱۷۹ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.