به گزارش پارس، فارس به نقل از پی سی ورلد نوشت، بدافزار یاد شده با هدف شناسایی افرادی منتشر می شود که به جمع آوری یک نوع پول مجازی به نام Bitcoin علاقه دارند.

Bitcoin یا (BTC) نوعی ارز دیجیتالی است که محبوبیت آن از ابتدای سال ۲۰۱۳ به نحو چشمگیری ارتقا یافته است. هر واحد از این ارز دیجیتال معادل ۱۳۰ دلار ارزش دارد و بسیاری از کاربران دنیای دیجیتال به سرمایه گذاری در این زمینه و خرید ارز یاد شده علاقه نشان می دهند.

علاقه مندی به این ارز به میان جنایت کاران آنلاین هم کشیده شده و آنان هم دوست دارند با سرقت این ارز دست به باجگیری اینترنتی بزنند. ایجاد این ارز بر روی رایانه های شخصی بر مبنای الگوریتم خاصی بر روی رایانه ها وبا استفاده از منابع CPU و GPUصورت می گیرد.

مجموعه این فعالیت Bitcoin mining نام دارد که در ماه های اخیر مورد توجه شبکه های بوت نت و ارسال هرزنامه قرار گرفته و خلافکاران اینترنتی طراحی بدافزارهایی را آغاز کرده اند که با نفوذ به رایانه های شخصی و افزایش فعالیت CPU و GPU دست به تولید سکه های بیت می زند.

هرزنامه جدیدی که توسط شرکت کاسپراسکای شناسایی شده کاربران را به بازدید از وب سایتی که آلوده به بدافزاری برای این نوع سواستفاده است ترغیب می کند. فایلی که کاربران بر روی رایانه خود دانلود می کنند در ظاهر یک عکس و در واقع فایل نصب بدافزار است که توان نرم افزارهای ضدویروس برای شناسایی آن بالا نیست.

تعداد کلیک بر روی لینک این هرزنامه دوهزار مورد در ساعت است که نشان می دهد میزان آلودگی به آن زیاد است. بیشترین تعداد قربانیان این هرزنامه از کشورهای ایتالیا، روسیه، مجارستان، کاستاریکا، اسپانیا، آلمان و اوکراین بوده اند.