به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سال گذشته مقرر شد خودروهای سواری داخلی از ابتدای سال ۹۲ با دو ایربگ تولید شوند. البته خودروسازان در همان زمان موضوعاتی چون ارزبری این قطعه و مشکلات تحریم را مانع تحقق کامل این قانون دانستند.

در یکی از واکنش های خودروسازان در این زمینه حدود سه ماه پیش دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در نامه ای به سازمان ملی استاندارد ایران خواستار تولید تندر ۹۰ با یک کیسه هوا شدند. آنها اعلام کردند که در حال حاضر امکان تامین این قطعه به مقدار کافی وجود ندارد. به این ترتیب با حذف یک ایربگ از خودروی تندر ۹۰ این محصول در اواخر سال گذشته با یک کیسه هوا تولید شد.

البته در برابر این مواضع خودروسازان بود که حدود یک ماه پیش مسوولان سازمان ملی استاندارد از ارسال نامه دیگری به خودروسازان مبنی بر ضرورت تجهیز محصولات سواری به دو کیسه هوا از ابتدای سال ۹۲ خبر دادند.

پیش از آن نیز بهادر کاظمی - معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران - اظهار کرده بود که از ابتدای سال ۹۲ تمام سواری های داخلی باید با دو کیسه هوا تولید شوند و نیروی انتظامی می تواند شماره گذاری سواری های تک ایربگه را متوقف کند.

در این شرایط مشخص نیست که از امروز با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و آغاز سال کاری جدید آیا خودروسازان موفق خواهند شد محصولات سواری خود را به دو کیسه هوا تجهیز کنند و در غیر این صورت آیا شماره گذاری این خودروها متوقف خواهد شد یا نه.