به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) پس از ساخت و سازهای صورت گرفته مسکن مهر در نقاط مختلف کشور و نزدیک شدن به پایان ساخت این واحدها، متقاضیان به دلایل مختلفی به خرید و فروش این واحدها اقدام کرده اند اما با توجه به افزیش تحویل واحدهای مسکن مهر، سالی که گذشت، شاید اوج خرید و فروش واحدهای مسکن مهر بود؛ خرید و فروش های غیر قانونی که در شهرهای مختلف برای خریداران مشکل ایجاد کرد.

این درحالیست که بارها مسئولان و مدیران عامل شهرهای جدید اعلام کرده بودند" واحدهایی که در حال پرداخت اقساط خود هستند را خریداری نکنید" که البته این نظریه مخالفان و موافقان زیادی به همراه داشت.

برخی متقاضیان، خرید و فروش مسکن مهر را مناسب می دانند و معتقدند کسانی که به پول خود نیاز دارند، باید واحدشان را به فرد دیگری واگذار کند و عده ای دیگر از متقاضیان شهرهای جدید به ویژه پردیس و پرند از وجود بنگاههای معاملات ملکی و تعداد زیاد خرید و فروش های غیر قانونی گلایه دارند و می گویند" چرا اتحادیه مشاوران املاک بر خرید و فروش واحدهای مسکن مهر نظارتی ندارد چراکه در برخی موارد دیده می شود بنگاههای املاک در این مناطق با بیان فروش امتیاز واجدان شرایط مسکن مهر، مبلغی را دریافت می کنند و پس از آن متقاضی متوجه واجد شرایط نبودن خود و فروش واحد به متقاضی دیگری می شود" .

در این باره مصطفی قلی خسروری - رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک - به خبرنگار ایسنا گفت: ابتدا باید فرهنگسازی شود و به مردم گفته شود که اگر امتیاز خود را بفروشند، از چه مزایا و تسهیلاتی بی بهره می شوند.

وی با اشاره به اینکه واجد شرایط بودن مسکن مهر نیازمند دریافت نکردن هیچ گونه تسهیلات دولتی بوده و پس از احراز شرایط افراد، به آنها مسکن مهر تعلق می گیرد، افزود: پس از فروش امتیاز مسکن مهر، متقاضیان دیگر نمی توانند از هیچ یک از تسهیلات دولتی در بخش مسکن استفاده کنند.

قلی خسروی با تاکید بر اینکه بارها اتحادیه مشاوران املاک به سازمان نظام صنفی اعلام کرده که با ادامه این کار با آنها برخورد می کنیم، افزود: به اتحادیه شهر پرند و رباط کریم نیز اطلاعیه و هشدار داده شده است.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تاکید کرد: هنگامی که برای فردی حقی ایجاد می شود، او محق به انجام آن است اما برای پیشگیری از هرگونه مشکل در خرید و فروش مسکن مهر فعلا این خرید و فروش ها غیر قانونی اعلام شده است.