به گزارش پارس ؛ فارس به نقل از ایکوپرس، جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از نحوه خدمت رسانی به مسافران نوروزی در طرح امداد خودرو ایران، گفت: ایران خودرو در سال ۹۲ بخش زیادی از نیاز ارزی خود را برای برنامه تولید و طرح توسعه ای خود از ارز حاصل از صادرات و بدون اتکا به ارز نفتی تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل شرایط برای مسافران نوروزی، اظهار داشت: گروه صنعتی ایران خودرو تمام امکانات فنی و خدمت رسانی خود را برای تحقق فرمایش معظم له در طرح امداد نوروزی به کار گرفته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عملکرد امداد خودرو ایران در ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مسافران نوروزی تقدیر کرد و افزود: امداد خودرو ایران باید به سمت خود اتکایی و افزایش بیشتر رضایت مشتریان و ارائه خدمات سرویس دوره ای گام بردارد.

وی تاکید کرد: امداد خودرو ایران باید نظرات مشتریان را به بخش طراحی و توسعه محصول ارائه دهد، تا به مرور نیاز به خدمات امدادی کاهش یابد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در سال ۹۱ صادرات این شرکت ۱۰۵ درصد افزایش یافت که از ارز حاصل از آن به جای ارز نفتی استفاده شد.

وی افزود: صنعت خودروی کشور سال گذشته دچار مشکلات متعددی شد که بخشی از آن ناشی از تحریم ها بود، اما این وضع باعث آبدیده شدن صنعت شد تا بتوانیم خودکفاتر به فعالیت خود ادامه دهیم.

نجم الدین اضافه کرد: تمرین کردیم که از ارز حاصل از درآمد نفت استفاده نکنیم که این از ثمرات اقتصاد مقاومتی است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: پس از ۲۳ سال شرکت پژوی فرانسه به علت تحریم ها ارتباط خود را با ایران خودرو قطع کرد، ولی ما توانستیم بدون کمک این شرکت، به فعالیت و تولید خود ادامه دهیم و نخستین بار بدون کمک پژو، بیش از ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم.

وی افزود: همچنین سال گذشته موفق شدیم پژو ۲۰۶ را ساخت داخل نماییم.

نجم الدین اضافه کرد: در سال ۹۱ خودروی جدید رانا را نیز به تولید انبوه رساندیم و به سرعت آن را تجاری کردیم به طوری که میزان تولید آن به ۲۵۰ دستگاه در روز رسید که رکوردی بی سابقه در صنعت خودرو کشور به شمار می رود.

وی در مورد کیفیت خودروهای تولیدی هم گفت: هرچه کیفیت خودروی تولیدی و خدمات پس از فروش آن افزایش یابد، نیاز به خدمات امدادی کمتر می شود.