به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مصیب محمدیان شمالی اظهار کرد: قیمت فعلی فرآورده‌های لبنی (بدون در نظر گرفتن مجوز افزایش 6درصدی اخیر) برابر مصوبه جدید افزایش قیمت لبنیات ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها و حتی در برخی از محصولات نیز کمی از این مقدار بالاتر است.

وی افزود: برای مثال نرخ مصوب هر لیتر شیر کم‌چرب 1840 تومان است اما در حال حاضر 2200 تومان به فروش می‌رسد و هر لیتر شیر پرچرب 2200 تومانی نیز 2500 و 2600 تومان فروخته می‌شود که در واقع این قیمت‌ها قبل از مصوبه جدید ستاد هدفمندی یارانه‌ها (افزایش 6درصدی لبنیات) اعمال شده است.

حداکثر افزایش قیمت لبنیات 350 تومان است

معاون کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با یادآوری اینکه 3 قلم کالای ماست، پنیر و شیر شامل قیمت گذاری هستند، ادامه داد: بر اساس مصوبه افزایش 6درصدی نرخ محصولات لبنی پرمصرف، صنایع می‌‎توانند قیمت پنیر 1150 تومانی تا ماست 7600 تومانی (که شامل قیمت گذاری هستند) را 75 تا 350 تومان افزایش دهند و هرگونه افزایش قیمت بیشتر از این رقم غیرقانونی و تخلف است.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط راضی به رفتار تعزیراتی با صنایع لبنی نیستم اما اگر آنها به حقوق خود راضی نباشند، با آنها برخورد می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: صنایع لبنی باید قیمت‌های خود را کاهش داده و به قیمت قبل بازگردانند یا اینکه نرخ خرید شیر خام دامداران را 100 تومان در هر کیلوگرم افزایش دهند.