به گزارش پارس،به نقل از تسنیم ابوالقاسم حسن‌پور، در جمع خبرنگاران اعزامی به استان مرکزی، با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال بیش از یک میلیون تن انار در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با پارسال 10 درصد رشد داشته است.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال 200 هزارتن انار و فرآورده های آن صادر شود.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: سطح زیر کشت باغات بارور انار حدود 69 هزار هکتار و میانگین عملکرد هر هکتار باغ انار 14 هزار و 500 کیلوگرم است.

حسن‌پور با بیان اینکه ایران بزرگترین تولید کننده انار در جهان است، افزود: کشورهای هند، چین، ترکیه و امریکا به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم تولید انار در جهان هستند.

این مقام مسول اظهار کرد:کشورهای عراق، روسیه،‌ ترکمنستان، امارات متحده عربی، هلند، آلمان و سوئد مهم ترین مقاصد صادراتی  و انارهای  ساوه، رباب نیریز، قوجاق قم، اردستانی مهولات و بجستانی مهم ترین ارقام صادراتی انار ایران است.

بنا بر این گزارش، علی‌اصغر زارعی مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این مراسم  گفت: امسال 160 هزارتن انار در استان مرکزی تولید و 12 هزارتن انار در سردخانه ها ذخیره سازی شده که در مقایسه با سال گذشاته رشد داشته است.

وی افزود: سطح باغات انار استان حدود 10 هزار هکتار و متوسط عملکرد در استان 16 تن در هکتار است و استان ما بعد از فارس رتبه دوم را از  لحاظ سطح و عملکرد دارد.

زارعی یاد آور شد که انار به دلیل اینکه کمتر سمپاشی می‌شود یکی از محصولات مورد استقبال مردم است.