به گزارش پارس،به نقل از تسنیمحمید کهرام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر اظهار کرد:  ماهانه یک میلیون دز واکسن تب برفکی در کشور تولید می‌کنیم که از لحاظ کیفی، کیفیتی بالاتر از گذشته دارد و به سازمان دامپزشکی تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش تولید واکسن تب برفکی در داخل، بخش خصوصی نیز با مشارکت موسسه سرم سازی راضی وارد عمل شده است، افزود: در فاز اول این طرح، در بهمن ماه، 1 تا 2 میلیون دز به ظرفیت تولید این محصول در کشور افزوده می شود.

رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد:  در سال آینده نیز با افزایش ظرفیت‌های تولید، دیگر نیازی به واردات این محصول از خارج کشور نخواهیم داشت.

عرضه واکس تب برفکی با ایمنی طولانی مدت تا پایان سال
وی خاطر نشان کرد:  تولید واکسن روغنی تب برفکی نیز در دستور کار ما قرار دارد و امیدوارم که تا پایان سال 500 هزار دز از این محصول را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.

کهرام با بیان اینکه میزان ایمنی و ماندگاری این واکسن در دام طولانی تر از واکسن های معمولی است، تصریح کرد:  اثر واکسن‌های معمولی در دام ها  4 تا 6ماه است، اما واکسن‌های روغنی 6 تا 8 ماه ماندگاری داشته و به دام ایمنی می بخشد.