به گزارش پارس به نقل از خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از شهریورماه سال گذشته، سازمان بنادر و دریانوردی تدارکات لازم برای جابه جایی ۵.۵ میلیون نفر از طریق حمل و نقل دریایی در ایام نوروز را فراهم کرده است.

در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی برای ایمنی بیشتر سفرهای دریایی در ایام نوروز، ترمینال ها و نیروهای تجسس و نجات، تقویت و آماده شده اند تا سفرهای امنی در این مدت داشته باشیم.

به این ترتیب از ۲۴ اسفند ماه تا یایان روز گذشته - چهارشنبه - ۴۷۱ هزار و ۳۶۸ نفر سفر دریایی بین بنادر جنوبی کشور با جزایر خلیج فارس ثبت شده است.

این در حالیست که با وجود سواحل گسترده کشور در جنوب و شمال ایران، تنها ۱۰ مسیر دریایی بین بنادر جنوب و با جزایر خلیج فارس وجود دارد و در شمال کشور نیز چنین امکانی هنوز فراهم نشده است.

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی حمل و نقل دریایی کشور از کلیه متقاضیان سفرهای دریایی درخواست کرده برای حفظ سلامت و ایمنی خود فقط از شناورهای تحت نظارت استفاده کرده و در طول مسیر به توصیه های ایمنی مسئولان بنادر، فرماندهان شناورهای مسافری، تابلوهای راهنما، فیلم ها و تیزرهای ایمنی پخش شده در شناورها توجه کنند.

متقاضیان برای ترددهای ساحلی تفریحی (گشت دریایی) در مناطق شمال و جنوب کشور حتما از قایق ها و محل های تعیین شده و با اطمینان از نظارت سازمان های متولی و با رعایت ایمنی کامل اقدام کنند.

همچنین شماره تلفن ۱۵۵۰ برای موارد اضطرار دریایی در نظر گرفته شده است.