به گزارش پارس، جواد اوجی در گفتگو بامهر در تشریح مهمترین دستاوردهای صنعت گاز ایران در سال ۹۱ گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار روستا و یکهزار شهر در کل کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند به طوری که هم اکنون ۹۶ درصد خانوارهای شهری و ۵۸ درصد خانوارهای روستایی از گاز طبیعی استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه پیش بینی می شود با سرمایه گذاری حدود ۶ هزار میلیارد تومانی ضریب گازرسانی به خانوارهای روستایی تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۷۵ درصد افزایش یابد، تصریح کرد: در سال ۹۱ حدود ۵۰ شهر جدید و بیش از یکهزار و ۱۴۷ روستا به شبکه ملی گاز متصل شده اند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ حدود ۵۴۰ کیلومتر خط لوله جدید فشار قوی انتقال گاز طبیعی در کل کشور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است بیان کرد: در شرایط فعلی وسعت شبکه انتقال گاز ایران به بیش از ۳۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه امسال بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه گاز شهری روستایی ساخت و راه اندازی شده است تاکید کرد: هم اکنون وسعت شبکه توزیع گاز کشور به بیش از ۲۳۰ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه در سال ۹۱ حدود ۵ نیروگاه جدید به شبکه گاز متصل شده اند یادآور شد: بر این اساس در حال حاضر ۷۱ نیروگاه به شبکه گاز متصل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه سال ۱۳۹۱، یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند گفت: با وجود افزایش تعداد مشترکان و بدون افزایش تولید گاز در تولید بالادستی و با وجود سرمای شدید هوا در زمستان گاز حتی یک مشترک شهری یا روستایی قطع نشده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در سال ۹۱ تعداد کل کارخانه ها و صنایع عمده بهره مند از گاز کشور به بیش از ۵۱ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی افزایش یافته است از نصب و راه اندازی ۳۱ ایستگاه جدید تقویت فشار گاز در برنامه پنجم توسعه خبر داد و یادآور شد: هم اکنون به طور همزمان ۷۱ تاسیسات تقویت فشار گاز در استانهای کل کشور در مدار بهره برداری قرار دارند.

اوجی در پایان ظرفیت فعلی تولید گاز شیرین کشور بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در سال ۹۱ بالغ بر ۳۱۰ هزار واحد جدید مسکن مهر به شبکه گاز متصل شده اند.