پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: روند ورود و نوسازی ناوگان هوایی کشور روندی زمانبر است و بعد از صدور مجوز نمی ‌توان انتظار داشت هواپیماهای خریداری شده به سرعت وارد شود.

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: بیشتر هواپیماهایی که قرار است خریداری شوند سن کمتر از 15 سال دارند. 

وی افزود: در میان مجوزهای جدید به ندرت و در شرایط خاص و استثنایی مجوز برای وارد کردن هواپیما با عمر بیشتر از 15 سال صادر شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به درخواست‌های جدید خرید هواپیما گفت: فعلاً باید مجوزهای کلی صادر شود و بعد هواپیماها در قالب‌های مختلف اجاره یا اجاره به شرط تملیک یا خرید وارد شوند. 

وی افزود: صندوق توسعه مالی یکی از منابع تأمین مالی شرکت‌ها برای نوسازی ناوگان است. 

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته خطوط هوایی برای توسعه ناوگان امکان استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی را نداشتند‌، که با موافقت‌هایی که انجام شده این صندوق تسهیلات لازم‌ را جهت نوسازی ناوگان در اختیار شرکت‌های هواپیمایی کشور ‌قرار خواهد داد. 

رییس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری باید فرآیندهای لازم را برای رضایت مردم و ایمنی پروازها تامین کند که البته اصلی‌ترین رسالت این سازمان است، گفت: برای تحقق افزایش رضایت مردم از صنعت حمل و نقل هوایی و ارتقای سطح ایمنی پروازها باید تغییرات اساسی در ساختار سازمان هواپیمایی کشوری، نحوه اداره شرکت‌های هواپیمایی و اداره فرودگاه‌ها ایجاد شود تا به اهداف خود در تحول در صنعت هوانوردی دست یابیم.

عابدزاده درباره برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: قطعا در برنامه ششم توسعه تلاش می‌شود برای توسعه حمل و نقل هوایی برنامه های توسعه‌ای تهیه شود و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.